Promovarea secretă a produselor pe internet ar putea deveni ilegală în SUA

Plasarea sau promovarea unor produse sau servicii ar putea deveni ilegală în Statele Unite ale Americii, dacă are caracter evazionist. Anunțul a fost făcut de către Rohit Chopra, un comisar din Comisia pentru comerț federal, miercuri 12 februarie.

Potrivit TechCrunch.com. Comisia a avut 5 voturi pentru și niciunul împotriva implementării unor astfel de legi, care i-ar viza, în special, pe influenceri și companiile care colaborează cu aceștia. De asemenea, Comisia a făcut un apel la opinia publică, cerându-i Registrului Federal să aprobe un aviz prin care să solicite comentarii și sugestii publice cu privire la revizuirea legilor despre activitățile de promovare în scop comercial. În raportul său, Chopra notează:

,,Atunci când companiile spală bani în publicitate, plătind un influencer să pretindă că relațiile financiare nu ating colaborarea dintre ei, acestea au parte de un profit ilegal. […] Comisia pentru comerț federal  va trebui să stabilească dacă să creeze noi cerințe pentru platformele de socializare și pentru agenții de publicitate și dacă să activeze sub incidența răspunderii civile.”

Legile existente în acest moment stipulează faptul că atunci când există o legătură între o entitate care vinde un produs și una care îl promovează, iar statutul celei care promovează produsul poate contribui prin influența pe care o deține entitatea la creșterea credibilității produsului, este obligatoriu ca legătura dintre cele două entități să fie făcută publică. De aici rezultă faptul că și pe social media, influencerii sunt obligați să menționeze faptul că postarea lor este parte a unei campanii publicitare, însă nu se întâmplă așa de fiecare dată.

Rezoluțiile Comisiei pentru comerț federal susțin faptul că ar trebui să existe legi în care platformele de social media să fie menționate în mod explicit, pentru a se evita orice confuzie și pentru a putea trage vinovații la răspundere. Totodată, Rohit Chopra a anunțat că pedepsele nu vor fi aplicate influencerilor, care, de cele mai multe ori, nu sunt conștienți de încălcarea legilor, ci marilor companii care obțin profituri foarte mari de pe urma colaborării cu persoane publice din mediul online.

În orice caz, oricât de puternic ar fi afectate marile companii de implementarea unor astfel de legi, ele sunt necesare, mai ales în această perioadă caracterizată de consumul în masă și de folosirea internetului. Reglementarea modului în care interacționează aceste două elemente ar aduce beneficii domeniului etic, putând să reducă semnificativ numărul cazurilor în care consumatorii sunt manipulați pentru a cumpăra anumite produse.