Legile GDPR împiedică Facebook să-și lanseze serviciul de dating

Facebook nu are voie să își lanseze serviciul de întâlniri în Europa, din cauza faptului că nu a putut procura documentele necesare care atestă faptul că aplicația respectă legile GDPR. Astfel, marele gigant social media nu a reușit să demonstreze că noul serviciu va proteja datele cu caracter personal.

TechCrunch.com informează că ziarul irlandez independent.ie a notat că un organ care se ocupă cu aplicarea legilor privitoare la această problemă dezbătută intens după scandalul Cambridge Analytica, numit Comisia Irlandeză pentru Protecția Datelor, a trimis delegați la sediul companiei, pentru a le cere personal documentele necesare pentru lansarea serviciului. Într-o declarație de pe site-ul Comisiei este menționat că ei nu au primit nicio veste despre intenția de a lansa serviciul de întâlniri de la Facebook Irlanda până la data de 3 februarie, ceea ce este surprinzător, având în vedere faptul că Facebook plănuise lansarea acestuia la data de 13 februarie.

Agenții Comisiei Irlandeze pentru Protecția Datelor au vizitat sediul Facebook pe 10 februarie, ceea ce înseamnă că, deși compania a avut o săptămână în care să pregătească documentele, de la momentul anunțului, până la momentul vizitei, ea nu a reușit să se îngrijească de acest aspect fundamental al gestionării datelor cu caracter personal în Uniunea Europeană.

Deși momentan acest serviciu nu este încă lansat în Europa, el a fost lansat în anii trecuți în alte părți ale lumii. După ce Facebook a anunțat planurile sale de a-și face simțită prezența și în această piață în mai 2018, serviciul a fost lansat în SUA, dar și în mai multe state din America de Sud și Asia. La momentul lansării în Statele Unite, Facebook a anunțat că până la începutul anului 2020, serviciul va fi disponibil și în Europa, însă, din câte se pare, compania a uitat să ia în calcul legile GDPR din Uniunea Europeană, ceea ce va cauza o tergiversare a lansării.

Un purtător de cuvânt Facebook a declarat pentru TechCrunch că atenția companiei este îndreptată către o lansare a serviciului Facebook Dating amânată, însă calitativă, mai degrabă decât spre o lansare la termen, dar care nu satisface cerințele utilizatorilor.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *