Piața de publicitate din România ar putea să se întoarcă anul acesta la nivelul din 2008
Piața de publicitate din România ne va rezerva surprize în 2020, întrucât investițiile s-ar putea ridica la un nivel care nu s-a mai înregistrat de 12 ani.
Raportul Media Fact Book, citat de Paginademedia.ro, arată că valoarea estimată a pieței de media va fi de 514 milioane de euro în acest an, remarcându-se o creștere de 5,5% față de 2019.
Agenția Initiative, cea care a realizat studiul, estimează că, în 2020, piața de publicitate va continua să se dezvolute în continuare astfel:
- TV: 2.5%, până la 323 milioane de euro, în cazul TV;
- Out-of-home advertising: 5%, până la 33.8 milioane de euro;
- Radio: 8%, până la 30.6 milioane de euro;
- Online: +16%, până la 114.5 milioane de euro
Cea mai mare creștere din 2019 s-a înregistrat în zona de publicitate digitală (17%), acolo unde câștigurile au fost de aproximativ 99,1 milioane de euro, în timp ce publicitatea TV și-a continuat trendul ascendent, ajungând la investiții de 315 milioane de euro. Un fenomen asemănător a fost și în cazul radioului, care a avut anul trecut o creștere estimată la 10%, atingând valoarea de 28.3 milioane de euro.
Articole asemănătoare
Răzvan Savaliuc
Cinci inovații: masa cu încălzire, magazin neasistat, donații online, plantări offline, cântecul de după moarte
Companiile tech vor fi obligate să protejeze utilizatorii britanici de dezinformarea rusă
Google confirmă schimbarea algoritmului de stabilire a ranking-ului în căutări
Instagram – o alternativă a publicațiilor online de a se promova?