Parlamentarii europeni au votat pentru interzicerea reclamelor online care vizează copiii
Parlamentul European a votat ca reclamele online care vizează copiii să fie interzise, intensificând astfel măsurile împotriva companiilor Big Tech și a politicilor lor de moderare. Europa s-a aflat în centrul curentului de reglementare a giganților din tehnologie și nu pare să vrea să renunțe la această poziție.
Noua interdicție face parte din Digital Services Act (DSA) care cuprinde mai multe norme cu privire la moderarea conținutului online. Mai exact, proiectul de lege vizează crearea unor norme la nivel european pentru marile companii tech și urmărește să elimine conținutul ilegal, să reglementeze ad-urile și să impună măsuri de transparență în ceea ce privește algoritmii platformelor.
Conform Politico, europarlamentarul care se ocupă de dosarul acestei legi a declarat că scopul interdicției este de a proteja copiii care folosesc platformele de social media și a adăugat că legea va trebui îmbunătățită în continuare pentru a se asigura că identificarea minorilor nu încalcă drepturile de confidențialitate ale celorlalți utilizatori. Munca s-ar putea să fie mai ușoară decât am crede pentru că ”platformele de astăzi au deja date clare despre cine este minor sau nu”, a spus parlamentarul.
Votul final, însă, va fi stabilit în cadrul reuniunii plenare a Parlamentului din ianuarie. Proiectul de lege va face apoi obiectul unor negocieri tripartite între Parlament, Comisie și Consiliul UE (adică guvernele UE). Dacă totul decurge fără probleme, așa cum pare să se întâmple până acum, reglementările ar putea intra în vigoare începând din 2023.
În ianuarie, președinția rotativă a UE va fi a Franței, iar secretarul de stat pentru digitalizare, Cédric O, a declarat tot pentru Politico că ”e o nevoie urgentă de a acționa pentru a moderniza normele care reglementează funcționarea piețelor digitale pentru a preveni practicile neloiale”.
Pe lângă interdicția cu privire la ad-uri, parlamentarii doresc, de asemenea, ca giganții tech, precum Facebook și YouTube, să fie deschiși cu privire la modul în care își moderează conținutul – o cerere de lungă durată din partea autorităților și a ONG-urilor, care ar urma, acum, să fie inclusă în lege.
Articole asemănătoare
Cum a arătat dezinformarea rusă în 2022
Fenomenul fake news ia amploare în UK. Partidul Conservator falsifică un website al laburiștilor
Șeful OpenAI a cerut Congresului SUA reglementarea inteligenței artificiale
Ce cuvinte au căutat românii pe Google în 2020
Micutzu acuză presa că a „confecționat” știri: „Am citit că eu am devastat terase prin Centrul Vechi”