The Guardian atinge un milion de abonați online. Mai mult de jumătate sunt din afara Regatului Unit

The Guardian a anunțat o realizare cu care nicio altă publicație online britanică nu s-a putut lăuda până acum: atingerea pragului de un milion de abonați online, din care mai mult de jumătate sunt din afara Regatului Unit.

Mai precis, cotidianul britanic a avut 419.541 de abonamente digitale și 580.494 de contribuții recurente. La totalul de 1.000.035 de abonați nu au fost luate în calcul subscripțiile pentru print (114.251) sau contribuțiile nerecurente (476.006), conform Press Gazette.

Dintre cei un milion de abonați, mai mult de jumătate sunt din state non-britanice, precum SUA, Australia și alte state europene.

Astfel, The Guardian devine primul cotidian britanic și a șasea publicație anglofonă care să anunțe că a atins cota de un bilion de abonați online. Înaintea sa se află New York Times, Washington Post, Wall Street Journal, Gannett și Athletic, toate din SUA și care solicită un abonament pentru a accesa conținutul. Spre deosebire de acestea, ziarul englez are un site cu acces gratuit.

Dacă vor să acceseze alte platforme din portofoliul Guardian Media Group, cititorii pot alege să devină abonați digitali, în timp ce cotidianul îi invită pe cititorii care-și doresc să susțină „independența The Guardian” și „jurnalism de calitate, deschis pentru toată lumea din întreaga lume” să doneze. Cei care vor să susțină The Guardian pot să facă o singură contribuție, o contribuție lunară sau anuală. Mai mult, cei care plătesc ”pachetele pentru patroni” – care costă între 1.200 și 5.000 de lire sterline pe an – au avantaje suplimentare, inclusiv posibilitatea de a participa la întâlniri editoriale.

Însă alte servicii se apropie cu rapiditate de The Guardian. În timp ce The Economist și Financial Times aveau, în iunie și septembrie, 964.518 și, respectiv, 987.000 abonamente digitale, acestea încă nu au anunțat trecerea pragului de 1.000.000 de abonați.