Microsoft va elimina Twitter de pe platforma sa de advertising
Microsoft va elimina Twitter de pe platforma sa de publicitate, Microsoft Advertising. Decizia vine în urma scumpirii accesului la software-ul API (ce permite, printre altele, accesul la date și analiza lor) al Twitter.
Într-o postare pe blogul companiei, Microsoft a afirmat că Twitter nu va mai fi disponibil pe platformă, începând cu 25 aprilie. Asta înseamnă că afacerile care folosesc platforma de managament a Microsoft nu-și vor mai putea accesa contul de Twitter prin intermediul acesteia.
Cu adevărat dureros pentru Twitter e faptul că Microsoft Advertising nu va mai permite creare de postări și nici analiza datelor de engagement, deși alte rețele de socializare precum Facebook, Instagram sau LinkedIn nu vor fi afectate. Mișcarea e – în mod evident – țintită și este una menită să transmită un mesaj.
Elon Musk a reacționat în modul său, vindicativ și ușor pueril. A acuzat Microsoft că s-a folosit de Twitter pentru a antrena inteligența artificială pe care o folosește pentru Bing și a menționat că „e timpul pentru un proces”.
They trained illegally using Twitter data. Lawsuit time.
— Elon Musk (@elonmusk) April 19, 2023
Doar că programul AI folosit de Bing e bazat pe ChatGPT al OpenAI și nu e realizat de Microsoft, deși gigantul tech a investit masiv în dezvoltarea OpenAI.
Elon Musk a încercat săptămâna aceasta să convingă agenții de publicitate să se întoarcă pe Twitter, ținând să sublinieze că n-o să facă schimbări în care el nu crede.
„Este absolut normal să spui că vrei ca publicitatea ta să apară în anumite locuri de pe Twitter și nu în altele. Dar nu este în regulă să stabilești ce va face Twitter. Și dacă asta înseamnă să pierdem bani din publicitate, îi vom pierde. Totuși, libertatea de exprimare este esențială”, a precizat miliardarul în cadrul întâlnirii, citat de Wall Street Journal.
Libertatea de exprimare e un concept destul de difuz pentru a fi modelat de Musk după bunul plac. Pe de-o parte nu ratează nicio ieșire publică fără să vorbească de importanța acesteia, pe de alta pune un preț de 42.000 de dolari pentru accesul la software-ul API – un preț exorbitant pentru un serviciu ce era gratuit înainte și folosit de cercetători, universități sau utilizatori simpli, printre alții.
E normal ca suma să descurajeze utilizarea software-ului, dar în cazul Microsoft (care sigur își permite să plătească) este vorba de mesaj. În momentul în care unul dintre cei mai mari jucători din piața de publicitate digitală decide că platforma ta nu mai merită să se afle pe lista sa de servicii acceptate, poate e timpul să reevaluezi situația.
Articole asemănătoare
Aleksei Navalnîi se simte mai bine și plănuiește să se întoarcă în Rusia: „Am putut să respir singur toată ziua”
Facebook adaugă o limită de redirecționare a mesajelor de pe Messenger pentru a reduce dezinformarea
Jurnalista Sabina Fati va conduce redacţia Radio Europa Liberă din România
Top 3 editoriale: raportul Comisiei de la Veneția, discursul lui Iohannis și Carmen Dan și extremiștii italieni
Studiu: Adolescenții folosesc social media și pentru a-și exprima susținerea față de o idee politică