Manipularea rusească menită să zguduie politica americană. Mii de postări electorale descoperite

Comisia de Informații a Camerei Reprezentanților din SUA a făcut publice aproximativ 3,500 de postări Facebook, sponsorizate, create de Agenția de Cercetare pe Internet a Rusiei, menite să manipuleze și să divizeze populația americană înainte și după alegerile prezidențiale din SUA.

Inteligența rusească a încercat să valorifice frustrările și furia americanilor asupra subiectelor politice sensibile pentru a influența gândirea, votul și comportamentul acestora. Conținutul creat exploateză o serie de probleme printre care imigrarea, controlul armelor, rasismul, patriotismul și drepturile comunității LGBT.

Postările au fost date publicității după ce directorii de la Facebook, Google și Twitter au fost audiați și au depus mărturii despre eforturile propagandistice rusești în campania desfășurată de Agenția de Cercetare pentru Internet a Kremlinului (IRA).

Prin diversitatea de materiale, propaganda rusescă online a ajuns la cel puțin 146 de milioane de persoane, intermediate de serviciile de distribuire a fotografiilor, anunțurilor și postărilor pe Facebook și Instagram.

Comisia a dezvăluit împreună cu fiecare postare și o serie de informații despre numărul de oameni care au reacționat la aceasta, prețul și targetul de audiență.

Un eșantion de anunțuri de acest fel, cumpărate între 2015 și 2017, în valoare de 100.000 de dolari, a fost verificat de democrații din Comisie, anul trecut, după ce au fost furnizate de Facebook, ca parte a investigației privind amestecul Rusiei în alegeri.

Acestea datează din a doua jumătate a anului 2015 până la aproape de sfârșitul anului 2017 și ilustrează măsura în care forțele aliate Kremlinului au încercat să provoace tulburări sociale, culturale și politice pe una dintre cele mai utilizate platforme de socializare.

În colecția de anul acesta nu sunt incluse cele 80.000 de postări care au fost distribuite de cele 120 de pagini rusești false, share-uite de 29 de milioane de americani direct sau văzute de 120 de milioane dintre aceștia.

Printre capturile de ecran apar postări sponsorizate care descriu agresivitatea poliției asupra persoanelor de culoare, inclusiv asasinate asupra unor adolescenți și a unui automobilist neînarmat. Acestora le-a fost atribuite legătura „Negrii contează”.

sursa: turner.com

Un alt val promovează o pereche de vloggeri de culoare, William și Kalvin, care vorbesc despre rasismul și brutalitea poliției, dar care au fost raportați pe Youtube după ce au scandat împotriva lui Hillary Clinton, arătând susținere față de Trump. Documentele arată că aceștia și-au targetat postările către afro-americani, instigând la excluderea hispanicilor sau celor cu origini asiatice.

sursa: thedailybeast.com

Unele dintre postări sunt scrise într-o engleză stricată, după cum reiese din anunțurile din anul 2015.

sursa: i.kinja-img.com

Documentele demonstrează că operatorii joacă de ambele părți ale problemelor. De exemplu, în același timp și în același loc era promovat un protest pro-Beyonce dar și unul anti-Beyonce. Cel pro era adresat afro-americanilor, iar celălalt, specific celor cu funcții de apărare în stat (ofițeri de poliție, generali, locotenenți)

sursa: texasstandard.org

Campania a continuat și după mijlocul anului 2017. Unele postări o discreditează pe Hillary Clinton, descriind-o în spatele gratiilor.

sursa: i.kinja-img.com

După alegerea lui Trump s-a promovat o campanie numită „Susține-l pe Trump în New York City”, concepută ca răspuns la protestele împotriva noului președinte ales.

Direcționarea a variat de la ținte demografice simple, cum ar fi adulții din Texas, la segmente mai fragmentate, cum este cazul anunțurilor anti-migrație, destinate fanilor Fox News și fondatorului Wikileaks.

Directorul Facebook a declarat că printre schimbările pe care le-a făcut pentru a împidica implicarea dezinformatorilor în procesul democratic se numără restricționarea mai activă a postărilor politice, o arhivă a anunțurilor politice difuzate și modul în care au fost direcționate, un proces de verificare a identității pentru agenții de publicitate politică, eliminarea unor opțiuni de direcționare demografică și urmărirea activă în apropierea alegerilor, fie că este vorba de SUA, Germania sau Franța.

Facebook și Instagram au introdus și un instrument care permite utilizatorilor să vadă dacă au dat Like, sau Follow conturilor de propagandă rusescă. Directorul Facebook a subliniat că prin aceasta tehnică nu se va rezolva situația, atât timp cât adversarii sunt înverșunați, creativi și finanțați suficient.

Sursa: theguardian.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *