Incertitudinile cresc la Twitter: demisii din poziții cheie și plecări ale agenților de publicitate

Preluarea companiei de către Elon Musk nu decurge atât de liniștit pe cât, poate, ar fi sperat miliardarul. Cinci oameni din poziții cheie au părăsit Twitter, în timp ce una dintre cele mai mai mari agenții de publicitate din lume recomandă sistarea reclamelor pe platformă.

Cele cinci persoane, care au plecat de la Twitter ocupă locuri esențiale (printre care responsabilul principal pentru relațiile cu clienții, directorul de marketing și șeful departamentului pentru produs) și-au anunțat demisia fără a menționa exact motivul pentru care au luat această decizie. The New York Times citează anumite surse din companie care afirmă că sunt mai mulți oameni din funcții de conducere care, în perioada următoare, ar părăsi Twitter.

Sarah Personette, directorul diviziei responsabile pentru clineți, și-a anunțat pe Twitter demisia, ținând să menționeze că „noua administrație înțelege importanța menținerii standardelor GARM”.

Standardele GARM se referă la principiile pe care industria media și de marketing le-au convenit asupra monetizării conținutului online. Pe scurt, fără incitări la ură, discriminări și alte lucruri neplăcute pe care nu vrei să le vezi pe internet.

Conform Axios, Personette era văzută ca fiind unul dintre cei mai capabili și responsabili oameni din Twitter, lucrând direct cu agențiile de publicitate pentru a le răspunde cerințelor sau a rezolva problemele menționate de acestea.

Plecarea ei, dar și a celorlalte patru persoane, ridică semne mari de întrebare cu privire la direcția pe care Musk o abordează pentru Twitter.

Această îngrijorare este împărtășită și de o parte semnificativă din industria de marketing. IPG, una dintre cele mai mari agenții de publicitate, le-a recomandat clienților săi „să își întrerupă temporar activitățile pe Twitter din cauza problemelor de moderare”, conform unor surse citate de NYT. Printre clienții IPG se numără Coca-Cola, Johnson & Johnson, Spotify și Pespi, printre mulți alții.

Directorul unei firme de consultanță deținută de IPG a spus că brandurile se gândesc să sisteze plata pentru reclame, cel puțin până când lucrurile se mai liniștesc.

Ei doar optează pentru a se retrage din aceast dramă. Urmăresc în mod activ desfășurarea situației, îl urmăresc pe Elon și comentariile sale din oră în oră, spunând: «Hai să văd cum se desfășoară toate astea înainte de a decide să-mi asociez brandul și afacerea de platformă»”, a directorul pentru The New York Times.

Presiunea agențiilor de publicitate nu este doar interioară, ci venită și din partea societății civile care le cer să nu-l lase pe Musk să introducă politici de moderare mai lejere care, în final, nu-i ajută decât pe cei mai extremiști dintre indivizi.

Nicole Gill, co-fondatoarea Accountable Tech, un ONG care luptă pentru drepturile din mediul digital, a stat în spatele inițiativei de a cere industriei de publicitate să ia măsuri în fața lui Musk.

Elon Musk este un miliardar imprevizibil care a promis să anuleze măsurile de protecție critice pe care Twitter le-a pus în aplicare și să redea platforma unor extremiști care în mod repetat au proliferat ura, au incitat la violență și au subminat democrația. Agenții de publicitate au atât puterea, cât și responsabilitatea de a-l trage la răspundere și trebuie să o facă – nu numai pentru siguranța propriului lor brand, ci și pentru integritatea ecosistemului informațional”, a spus Gill, citată de Bloomberg.

De când miliardarul a devenit șeful Twitter, platforma s-a confruntat cu o explozie de postări care incită la ură și care conțin insulte rasiale. Nu știu ce așteptări avea Musk, dar mă îndoiesc că preconiza o tranziție atât de haotică și problematică.

Săptămâna asta urmează să se întâlnească cu agenții de publicitate, probabil, pentru a încerca să-i liniștească și să-i convingă să nu oprească banii de care are nevoie platforma. Nu de alta, dar 44 de miliarde de dolari nu e sumă pe care vrei s-o spargi dintr-un foc.