După Meta, acum și Google anunță blocarea știrilor pentru utilizatorii din Canada
Google se alătură deciziei Meta de a bloca accesul utilizatorilor din Canada la știri, totul din cauza că legea ce obligă marile companii tech să negocieze acorduri comerciale cu publicațiile de presă și să le compenseze pentru conținutul furnizat de acestea a trecut de parlamentul canadian.
Într-o postare pe blogul companiei, Kent Walker – președintele pentru afaceri globale al Google – a anunțat că Google va bloca conținutul media de pe serviciile sale, anume de pe Search, Google News și Discovery. Mai mult, gigantul tech va opri și programul News Showcase din Canada. Acesta cuprinde, conform Reuters, 150 de publicații și pune în lumină presa locală din Canada.
„Marile companii de tehnologie preferă să cheltuiască bani pentru a-și schimba platformele și a bloca accesul canadienilor la știri locale și de bună calitate, în loc să plătească partea lor echitabilă către organizațiile de știri. Acest lucru arată cât de iresponsabili și de neatenți sunt, mai ales când fac miliarde de dolari de pe urma utilizatorilor canadieni”, a declarat Pablo Rodriguez, ministrul canadian al patrimoniului (care se ocupă de domeniile ce țin de cultură, media, sport și arte), citat de Reuters.
Săptămâna trecută, Meta făcea un anunț similar și anunța blocarea știrilor de pe Facebook și Instagram. La acea vreme, Google nu luase nicio hotărâre și încă se afla în negociei cu reprezentanți ai guvernului canadian, într-o încercare de a evita decizia de restricționare.
Cerința Google era ca plata pentru publicațiile de presă să se facă doar pentru articolele de presă afișate, nu pentru linkuri către articole. Legea nu a fost, însă, schimbată.
„Decizia fără precedent de a pune un preț pe linkuri (așa-numita „taxă pe linkuri”) creează incertitudine pentru produsele noastre și ne expune la o răspundere financiară fără limite, doar pentru că facilităm accesul canadienilor la știri de la editorii canadieni. De mai bine de un an afirmăm că aceasta este o abordare greșită în ceea ce privește susținerea jurnalismului în Canada și că ar putea duce la modificări semnificative ale produselor noastre”, a declarat Kent Walker în postarea Google.
Ce nu vrea să admită Google e faptul că reclamele de pe urma cărora beneficiază financiar apar atât în preajma linkuri, cât și în interiorul articolelor de știri. Justin Trudeau, prim-ministrul Canadei, a spus că legea nu va suferi meodificări și a acuzat cei doi giganți tech de ”tactici de intimidare”.
Un scandal similar s-a întâmplat în Australia în 2021, după ce guvernul a adoptat o lege asemănătoare cu cea din Canada. Google și Meta au amenințat că vor bloca accesul la știri, însă lucrurile s-au calmat când legea a fost schimbată, iar publicațiile de presă au ajuns la o înțelegere cu cele două companii. Nu înainte ca aceste amenințări și chiar blocarea unor conturi guvernamentale de pe Facebook să aibă loc.
Articole asemănătoare
Popularitatea serviciilor AI ajută industria de microcipuri
De ce consiliile de supraveghere ale platformelor online sunt doar exerciții de PR
Facebook, acțiune împotriva dezinformării: sute de conturi vor fi șterse
”Call of Duty” va modera chatul vocal cu ajutorul inteligenței artificiale
India: WhatsApp speră să combată știrile false printr-un serviciu de fact-check