Două grupuri de activiști s-au dat drept Adidas, au trimis comunicate de presă și au organizat o prezentare de modă
Adidas este un brand pe care toată lumea îl recunoaște, datorită designului său iconic cu trei dungi. Însă compania a fost vizată de un grup de activiști, care au publicat declarații de presă în numele mărcii, care au enumerat mai multe schimbări mari pentru companie – toate neadevărate.
Mai multe agenții de presă au primit declarațiile, dar informațiile au fost coroborate cu reprezentanții Adidas de către mai multe publicații. Comunicatul de presă conținea o serie de schimbări care nu făceau parte anterior din planul companiei pentru 2023, ceea ce a ridicat semne de întrebare pentru jurnaliști, conform Campaign.
Bani și funcții pentru muncitorii cambodgieni
De exemplu, fostul muncitor cambodgian al fabricii Adidas și lider sindical, Van Ya Nak Phoan, fusese numit co-CEO al mărcii pentru a „asigura consumatorii că produsele Adidas sunt cele mai etice mărci pe care le pot cumpăra”.
„Împreună cu consiliul de administrație, remodelăm în mod fundamental însăși structura companiei noastre, de sus în jos, astfel încât conducerea să vină acum și de jos în sus”, se mai arăta în comunicat. Van Ya Nak Phoan ar fi urmat să conducă Adidas împreună cu Bjørn Gulden, fostul director executiv al Puma, care a preluat conducerea Adidas la începutul acestui an.
În plus, au fost enumerate și reparațiile pentru lucrătorii cambodgieni. Conform documentelor false ale Adidas, urma să se facă „o plată imediată de 11,2 milioane de euro pentru lucrătorii cambodgieni ale căror salarii au fost reținute de furnizori în timpul pandemiei”.
O falsă prezentare de modă
Cel de-al doilea comunicat de presă fals promova linia de îmbrăcăminte și încălțăminte „Realitywear”, descrisă ca fiind îmbrăcăminte reciclată „purtată non-stop timp de șase luni de către muncitorii cambodgieni”.
Destinatarii au fost, de asemenea, invitați la lansarea așa-zisei linii de îmbrăcăminte – la un eveniment fals organizat în centrul Berlinului, modelele au defilat pe podium purtând articole de îmbrăcăminte care să evoce condițiile de muncă ale lucrătorilor din fabricile Adidas.
Organizatorii au vrut să transmită un mesaj
Compania a respins cu fermitate comunicatele de presă, spunând că firma a fost imitată. De asemenea, a respins acuzațiile privind condițiile de muncă ale muncitorilor din fabricile sale.
„De mai bine de 25 de ani, Adidas a luat o serie de măsuri pentru a asigura condiții de muncă echitabile și sigure pentru lucrătorii din lanțul său de aprovizionare. Standardele Adidas Workplace Standards îi angajează pe furnizorii noștri să crească progresiv compensațiile și standardele de viață ale lucrătorilor prin dezvoltarea continuă a sistemelor de compensații, beneficii, programe sociale și alte servicii”, a declarat un purtător de cuvânt.
Grupul responsabil atât pentru declarații, cât și pentru defilarea falsă a fost un grup numit The Yes Men. campania Clean Clothes, care dorea să exercite presiuni asupra Adidas pentru a semna acordul Pay Your Workers, a fost, de asemenea, implicat în această farsă.
Scopul principal a fost acela de a atrage atenția asupra corporațiilor și de a stârni îngrijorări cu privire la problemele sociale.
Articole asemănătoare
Vor fi NFT-urile următoarele care se vor prăbuși după stablecoins?
Mobilizare impresionantă pe Facebook: Excesul de zel al Poliției Române, taxat de cetățeni
Apple și Google, acuzate că urmăresc utilizatorii de smartphone. Senatorii americani vor o investigație
Bulgaria protestează față de includerea jurnalistului Christo Grozev pe lista neagră a Rusiei: „Reprezintă un atac la adresa libertății presei”
De la anti-vaccinism la războiul din Ucraina: site-urile slovace de dezinformare au schimbat narativul