Dezinformarea rusă a încercat – și în mare parte a eșuat – să influențeze alegerile din Germania
Multe dintre eforturile de război informațional ale Rusiei au vizat publicul german înainte de alegerile parlamentare din februarie, ceea ce a făcut ca comunitatea internațională să își facă griji cu privire la rezultatul pe care astfel de campanii l-ar putea avea nu numai asupra politicii germane, ci și asupra celei globale.
Din fericire, încercările Moscovei nu au fost atât de reușite – cel puțin potrivit companiei de monitorizare a dezinformării Graphika, citată de Forbes.
Campania, care a inclus videoclipuri cu voice-over-uri generate de AI și imitații ale unor instituții media – metodă cunoscută sub numele de „Doppelganger” -, „a câștigat o tracțiune minimă în rândul audiențelor online autentice din Germania și s-a străduit să pătrundă în conversația mai largă”.
Cu toate acestea, se pare că Rusia a reușit să atragă mai multă atenție asupra partidului de extremă dreapta AfD. Cyabra, o companie israeliană de combatere a dezinformării, a dezvăluit că există „o creștere bruscă a conversațiilor online despre AfD – analiza Cyabra arată o creștere majoră a angajamentului pe rețelele sociale, profilurile false jucând un rol-cheie în amplificarea discursului. Acesta nu este doar un eveniment izolat sau unic pentru alegerile din Germania”.
Pe de altă parte, o altă analiză realizată de Digital Forensic Research Lab al Atlantic Council și AlgorithmWatch sugerează că creșterea popularității AfD pe X nu a fost datorată boților ruși, ci interacțiunilor liderului partidului, Alice Wedel, cu Elon Musk.

Articole asemănătoare
Problemele politice ale TikTok devin tot mai serioase, în UE și SUA
Comisia Europeană condamnă atacurile premierului sloven asupra jurnaliștilor
Trump a pierdut un nou mandat la Casa Albă și privilegiile de pe Twitter
Teodorovici și-a cerut abia după 4 zile scuze pentru insultele adresate unei jurnaliste
Cel puțin 20 de jurnaliști au fost arestați în timpul protestelor din Iran