Compania-mamă a The Guardian anunță că nu va mai afișa reclame la pariuri
Toate publicațiile online și offline din portofoliul Guardian Media Group – inclusiv The Guardian, The Observer și The Guardian Weekly – vor interzice publicitatea pentru jocurile de noroc, argumentând că nu este etic să iei bani de la servicii care pot duce la „dependență și ruină financiară”.
Interdicția include toate formele de publicitate pentru jocurile de noroc, inclusiv promoțiile pentru pariuri sportive, cazinouri online și cărți de răzuit. Cu toate acestea, loteria va fi exclusă, deoarece poate fi folosită pentru a strânge bani pentru cauze nobile și implică „extrageri neinstantane”, conform publicației.
Practici periculoase
Anunțul a fost făcut de Anna Bateson, directorul executiv al Guardian Media Group. Ea a declarat că decizia a fost luată după ce s-a realizat că publicitatea îi poate prinde pe jucătorii de noroc într-un „ciclu de dependență” care provoacă dificultăți financiare, probleme de sănătate mintală și probleme sociale mai largi.
„Jurnaliștii de la Guardian au relatat despre impactul devastator al industriei jocurilor de noroc în Marea Britanie și Australia, ajutând la schimbarea direcției și asigurându-se că această problemă rămâne pe agenda publică. Studiile evidențiază o corelație clară între expunerea la publicitatea pentru jocurile de noroc și intențiile crescute de a se angaja în jocuri de noroc regulate”, a declarat Bateson.
Una dintre preocupările care au condus la această decizie a fost modul în care casele de pariuri au folosit reclame online specifice pentru a atrage din nou jucătorii individuali.
Independența editorială
„Suntem capabili să luăm acest tip de decizii datorită structurii noastre independente de proprietate, care echilibrează scopul și profitul”, a declarat directorul executiv al Guardian Media Group, adăugând că propriul raport al Guardian a arătat cum reformele propuse de guvernul britanic în domeniul pariurilor „nu au fost suficiente pentru a lua măsuri semnificative în ceea ce privește publicitatea pentru jocurile de noroc”.
În plus, ea a spus că interdicția nu este menită să îi supere pe fanii sportului care se bucură ocazional de plasarea unui pariu ca parte a experienței lor. Cu toate acestea, îngrijorarea grupului media „se referă la natura omniprezentă a publicității digitale cu retargetare care prinde o parte dintre fanii sportului într-un ciclu de dependență”.
The Guardian are deja o interdicție privind reclamele de la companiile producătoare de combustibili fosili, care este în vigoare din 2020.
Articole asemănătoare
Congresul american a trimis citații pentru marile companii de social media în legătură cu evenimentele din 6 ianuarie
Regina Elisabeta a Marii Britanii, victima unui fake news apărut în Nigeria
Fostul procuror DNA Alina Stoica a pierdut definitiv al doilea proces cu presa
Industria creatorilor de conținut, estimată la 250 de milioane de dolari
Doar 6% dintre români cred că virusul SARS-CoV-2 nu există