China vrea ca peste 200 de instituții media să răspândească propagandă despre cum a răspuns Beinjingul pandemiei
Încă de când China a recunoscut public că se confruntă cu o epidemie, Partidul Comunist de la guvernare a încercat să lustruiască răspunsul său la această criză epidemiologică.
Recent, People’s Daily a anunțat că organizațiile media din Belt and Road News Network – peste 200 de instituții din 98 de țări – se vor alătura eforturilor de promovare a modului în care Beijingul a tratat pandemia de coronavirus, conform New York Post.
”Belt and Road News Network a emis o scrisoare deschisă membrilor alianței sale din 205 de instituții media din 98 de țări din întreaga lume, prin care le-a solicitat să transmită publicului mesajul de unitate și sprijin, să spună povești despre cum țările luptă împreună, privind să ne ajutăm unii pe alții și să ne oferim mesajul cald al unității și al forței”, se arată în comunicatul ziarului oficial al Partidului Comunist Chinez.
Totuși, tensiunile iscate recent între Beijing și Washington, D.C. nu au rămas netaxate. În următorul paragraf, People’s Daily notează că Occidentul încearcă să decredibilizeze eforturile poporului chinez prin inventarea unor povești false.
”Din păcate, unele publicații occidentale iresponsabile au răspândit și chiar au creat zvonuri, care au subminat cooperarea internațională pentru combaterea virusului”, se mai arată în comunicatul publicat la începutul acestei săptămâni.
BRNN, lansat în aprilie 2019 în China, este un grup media al cărui scop oficial este de a promova ”înțelegerea, prietenia și cooperarea” și de a forma ”un mecanism de colaborare normalizat”, conform The Diplomat.
Articole asemănătoare
Cehia schimbă modalitatea de predare a istoriei în şcoli, pentru a combate propaganda rusă
Blogul lui Radu Tudor, pe primul loc în topul preferințelor cititorilor: ”Înseamnă că e loc pentru un jurnalism bine făcut”
Libertatea presei, pusă în pericol de slăbirea statului de drept și violență. Urmează o perioadă decisivă pentru jurnalism
Pandemia a afectat industria media din România, dar nu dramatic. TV-ul și-a revenit cel mai bine
România, ţintă a destabilizării în războiul informaţional cu Rusia