China lansează o campanie împotriva “fake news” de pe social media. Sunt vizați jurnaliștii neacreditați
Rețelele sociale sunt ținta unor largi campanii de “purificare” a informațiilor, una dintre metodele prin care China speră să obțină control absolut asupra opiniei publice.
Astfel, zece instituții de reglementare vor urmări conținutul publicat pe platforme precum WeChat și Douyin, populare în rândul creatorilor de conținut chinezi, conform South China Morning Post.
Departamentul Central de Propagandă al Partidului Comunist Chinez a afirmat că vor fi vizate “activitățile ilegale de știri” ale organizațiilor media și personalului acestora, platformelor de internet și conturilor publice, precum și ale organizațiilor sociale și persoanelor neacreditate.
Nu este încă cunoscut cum vor acționa cele zece instituții implicate în campanie, însă este de așteptat ca aceasta să influențeze modul de funcționare al rețelelor sociale din China.
Regimul de la Beijing obligă fiecare instituție media și jurnalist angajat să obțină o acreditare oficială pentru exercitarea meseriei.
Articole asemănătoare
Twitter, criticată de branduri din cauza conturilor care promovează pornografia infantilă
Spotify a eliminat 70 de episoade ale podcastului lui Joe Rogan din cauza declarațiilor rasiste
Aplicația care te învață să depistezi fake news
Team Halo, inițiativa cercetătorilor din lume împotriva dezinformării online
China a cenzurat postările și articolele despre premiul Oscar câștigat de regizoarea Chloé Zhao