Opt influenceri, acuzați de autoritățile americane de fraudare a 114 milioane de dolari

Opt influenceri au fost acuzați de autoritățile americane că au fraudat 114 milioane de dolari printr-o escrocherie ce se folosea de urmăritorii acestora de pe Twitter și Discord. Cei opt făceau parte din același grup și aveau, în total, peste un milion de urmăritori.

Schema se derula relativ simplu: folosindu-se de popularitatea de pe Twitter și Discord (unde gruparea era cunoscută ca Atlas Trading), influencerii anunțau în ce acțiuni urmăritorii lor să investească. Promiteau că nu vor vinde aceste stocuri curând, dar când suficienți oameni investeau, iar valoarea acțiunilor creștea, grupul vindea pe ascuns stocurile pentru a-și maximiza profiturile. Întreaga schemă de fraudare a funcționat timp de mai bine de doi ani, din ianuarie 2020 până în luna aprilie a acestui an.

Această metodă este cunoscută ca „pump-and-dump”, iar autoritățile americane au declarat că oricine recurge la astfel de acțiuni va fi tras la răspundere, chiar dacă o face pe social media.

După cum demonstrează aceste acuzații, departamentul va continua să îi urmărească pe cei care fraudează investitorii prin răspândirea de informații false și înșelătoare, inclusiv prin intermediul rețelelor de socializare, pentru a-și umple propriile buzunare”, a spus un oficial din Departamentul de Justiție în declarația de presă referitoare la acest caz.

În rechizitoriul procurorilor, pus la dispoziție de The Verge, se arată o conversație în care un complice al celor opt își făcea griji că va prins și sugera ca acțiunile să fie cumpărate „așa cum trebuie”, moment în care unul dinte influenceri a reacționat, explicând, destul de direct, natura situației: „Așa cum trebuie? Îi jefuim pe idioții ăștia de banii lor”.

Majoritatea acestor influenceri aveau, pe Twitter, descrieri care încercau să avertizeze utilizatorii că nimic din ce postează aceștia nu trebuie tratat ca sfat financiar. Asta în încercarea de a se delimita de eventualele consecințe legale care ar putea apărea.

Se pare că aceste tipuri de avertismente din descrierile de pe Twitter nu vă oferă imunitate juridică”, scrie ușor ironic Kevin Collier, jurnalist NBC News, într-un comentariu.

Autoritățile americane mai spun, în rechizitoriu, că grupul încerca să pară „brokeri calificați” în fața urmăritorilor lor și asta pentru a-i convinge mai ușor să investească în stocurile indicate de ei. În același timp, influencerii postau tot felul de imagini menite să demonstreze succesul pe care aceștia l-au dobândit prin investițiile lor.

Inculpații, de exemplu, au postat frecvent pe Twitter profiturile obținute în urma activităților lor de tranzacționare. De asemenea, inculpații au postat frecvent fotografii cu proprietăți rezidențiale de lux, vehicule, bijuterii și alte obiecte de lux”, spun procurorii care se ocupă de caz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *