
China lansează o campanie împotriva “fake news” de pe social media. Sunt vizați jurnaliștii neacreditați
Rețelele sociale sunt ținta unor largi campanii de “purificare” a informațiilor, una dintre metodele prin care China speră să obțină control absolut asupra opiniei publice.
Astfel, zece instituții de reglementare vor urmări conținutul publicat pe platforme precum WeChat și Douyin, populare în rândul creatorilor de conținut chinezi, conform South China Morning Post.
Departamentul Central de Propagandă al Partidului Comunist Chinez a afirmat că vor fi vizate “activitățile ilegale de știri” ale organizațiilor media și personalului acestora, platformelor de internet și conturilor publice, precum și ale organizațiilor sociale și persoanelor neacreditate.
Nu este încă cunoscut cum vor acționa cele zece instituții implicate în campanie, însă este de așteptat ca aceasta să influențeze modul de funcționare al rețelelor sociale din China.
Regimul de la Beijing obligă fiecare instituție media și jurnalist angajat să obțină o acreditare oficială pentru exercitarea meseriei.
1 Comentariu
Articole asemănătoare
CNA, apel la televiziuni. Cere “atenție specială” privind dezbaterea vaccinurilor la TV
Mark Zuckerberg ar folosi aplicația Signal, concurența WhatsApp
Facebook a identificat o nouă campanie de influențare la nivel politic în Statele Unite. Rusia, principala suspectă
TikTok va deveni a treia cea mai mare platformă de socializare din lume în 2022
Comisia Europeană condamnă atacurile premierului sloven asupra jurnaliștilor