Campanie de dezinformare pe conturile PSD împotriva mișcării #REZIST

PSD a început o campanie pe Facebook, împotriva organizatorilor mai multor proteste ce au avut ca țintă modificările controversate la legile justiției și la codurile penale. Zeci de pagini oficiale ale organizațiilor județene PSD au postat un clip care arată cum se fabrică like-urile fictive de pe reţelele de socializare. În realitate, imaginile sunt din China și este vorba despre o aplicaţie numită WeChat.

Dragoș Stanca, expert în media digitală a explicat pe pagina sa de Facebook procesul de manipulare în patru pași:

„1. Un antreprenor rus, pe nume Artem Zhdanov, aflat în vizită la Shenzhen, Guangdong, China, publică o postare în care arată o „fermă de smartphones” care generează instalări sau face teste (nu e clar) pentru aplicația WeChat. 2. Russia Today preia postarea si cumpără si drepturile de folosință ale clipului. Prin agenția lor video, Ruptly, re-publică înregistrarea, însă cu explicația vagă că e vorba de o „fabrică de like-uri” (din China). Detalii, detalii… 3. Media din toată lumea preia pe nemestecate informația, printre cei care preiau sunt si cei de la ZF, pe pagina lor de Facebook. Unde se precizează, corect, si sursa. 4. „Strategii” în comunicare de la PSD consideră că e o treabă de exploatat aici, „uită” că e vorba de China, de WeChat, preferă varianta că e vorba doar despre Facebook likes si – detalii, detalii… – aduc „acțiunea” în România, unde o leagă, evident, de miscarea #Rezist. Din păcate, mai nimeni nu va reține acest proces „complicat”. Iar efectul dezinformării este cel vizat. Fără o educație media solidă si fără ca puterea să aibă interesul să aibă un electorat educat, să vă asteptați să vedeți tot mai multe operațiuni de acest gen. Nu doar în România. Da, ne asteaptă vremuri complicate”.