Recomandările redacției: despre viața unui jurnalist în Fâșia Gaza și cum schimbă influencerii consumul de știri

În mijlocul conflictului dintre Israel și Hamas, există oameni blocați în Fâșia Gaza, forțați să supraviețuiască cu și mai puține resurse decât înainte și să se protejeze de rachete printre dărâmăturile care le-au fost case. Puțini jurnaliști se află în Gaza pentru a împărtăși realitatea poporului palestinian. În această ediție a recomandărilor noastre, vă vom oferi o imagine de la BBC despre viața jurnaliștilor în interiorul Fâșiei Gaza. Un alt subiect pe care vi-l propunem este modul în care rețelele sociale modelează astăzi consupunerea de știri – sau invers.

BBC – Reporting on Gaza: ‘Sometimes from behind the camera I just stand and cry’

Articolul discută provocările cu care se confruntă jurnaliștii, în special cei independenți locali, care relatează despre conflictul din Gaza. Mahmoud Bassam, un reporter al conflictului, descrie încărcătura emoțională a muncii sale, găsindu-se adesea neputincios în fața suferinței umane. Dimensiunea redusă a Fâșiei Gaza și legăturile locale ale lui Mahmoud fac ca munca sa să fie și mai dificilă din punct de vedere emoțional.

Articolul evidențiază pericolele cu care se confruntă jurnaliștii din Gaza în timpul acestui conflict, peste 30 de jurnaliști fiind uciși de pe 7 octombrie și până în prezent. De asemenea, BBC reușește să scoată la lumină comunitatea de jurnaliști foarte unită și pierderile personale pe care aceștia le resimt, inclusiv jelind moartea unor prieteni și colegi care s-au dedicat să arate lumii frumusețea Gaza. Angajamentul jurnaliștilor din Gaza, în ciuda amenințărilor și a pierderilor personale, este descris ca fiind de-a dreptul extraordinar.

THE WASHINGTON POST – Content creators surge past legacy media as news hits a tipping point

Articolul publicat de The Washington Post analizează influența tot mai mare a creatorilor de conținut, în special pe platformele de socializare precum TikTok și Instagram, în remodelarea modului în care oamenii consumă știri. Acesta subliniază faptul că, în primele zile ale pandemiei COVID-19, consumul de știri s-a îndreptat către platformele de socializare, unul din cinci adulți sub 24 de ani folosind TikTok ca sursă de știri. Această schimbare este determinată de dorința de a avea formate de știri mai accesibile, mai informale și mai distractive, adesea transmise de influenceri mai degrabă decât de jurnaliști tradiționali.

Articolul menționează, de asemenea, că, în timp ce agențiile de știri tradiționale au înregistrat un declin în ceea ce privește traficul pe site, unii creatori câștigă un număr mare de adepți și sunt văzuți ca surse de știri mai relevante, contestând narațiunile conturate de jurnalismul tradițional. Cu toate acestea, articolul subliniază că această schimbare are și părți negative, inclusiv răspândirea dezinformării și natura haotică a peisajului de știri online.

Ascensiunea creatorilor independenți de conținut schimbă ecosistemul media, oferind o gamă mai largă de voci, dar subminând și autoritatea organizațiilor de știri tradiționale, care sunt încă surse primare de informații originale. Unii creatori sunt atenți la menținerea integrității jurnalistice, în timp ce alții au ca prioritate atragerea publicului lor cu conținut partizan. Această transformare a consumului de știri va continua probabil pe măsură ce generațiile mai tinere preferă platformele digitale și social media pentru știri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *