”Camera de război” a Facebook a rămas goală la numai două luni de la lansare
Cum s-a gândit Facebook să lupte cu propaganda și dezinformarea din timpul alegerilor? A deschis o ”Cameră de război” (War Room), pe care acum a închis-o după numai două luni.
Așa-zisul proiect special al companiei conduse de Mark Zuckerberg dorea să aducă împreună angajați din diferite echipe împreună pentru a identifica rapid și remedia probleme precum dezinformarea în timpul alegerilor midterms din SUA – și nu numai, conform Gizmodo.
Cu toate astea, ”Camera” avea să ia sfârșit la numai două luni de la lansare, pe motivul că nu a avut niciodată scopul de a fi permanentă. Imediat după ce povestea a luat amploare, Facebook și-a modificat declarația, afirmând că va folosi în continuare ”tactici” folosite de War Room. Compania lui Zuckerberg n-a putut însă să definească care sunt acestea.
„Efortul camerei de război se concentrează în mod specific asupra problemelor legate de alegeri și este conceput pentru a răspunde rapid la amenințări precum eforturile de suprimare a alegerilor și dezinformarea civică. A fost un efort eficient în timpul recentelor alegeri din SUA și Brazilia și intenționăm să extindem efortul de a merge mai departe pentru alegerile din întreaga lume”, a mai spus Facebook, într-o declarație ulterioară.
Articole asemănătoare
SUA l-au desemnat pe jurnalistul arestat de Rusia ca fiind condamnat pe nedrept
Radio Europa Liberă/Radio Libertatea se va auzi din nou în România și Bulgaria
Rețelele de socializare nu își asumă responsabilitatea apărării democrației în online
Milenialii ce petrec mult timp pe internet sunt mai darnici de Crăciun
Aproape jumătate din traficul publicitar de pe publicațiile „false” de știri provine de la Google