
Scandalul știrilor false și siguranța datelor scad profitul celor de la Facebook
Cea mai mare rețea de socializare – Facebook – a cărei companie mamă deține popularele Instagram și Whatsapp, a fost aspru criticată și sancționată în ultima perioadă, după ce nu a reușit să protejeze datele utilizatorilor săi (sau le-a divulgat intenționat unor terți) și nu a luat măsuri pentru a împiedica răspândirea informațiilor false sau dăunătoare.
Anul trecut, potrivit The Guardian, profitul companiei Facebook a fost de aprox. 29 de miliarde de dolari.
Scandalurile se țin lanț însă de Facebook, începând cu Cambridge Analytica – când reporterii The Guardian au scos la iveală faptul că datele a milioane de utilizatori au fost utilizate în scopuri politice fără acordul acestora, până în prezent, când după atacul din Christchurch, în urma căruia au murit 50 de persoane, Facebook a refuzat să modifice platforma de transmisiune live a video-urilor.
În plus, săptămâna trecută Facebook a recunoscut că datele a sute de milioane de utilizatori Instagram au fost afectate de o problemă de securitate și că parolele acestora erau salvate fără a fi encriptate.
Facebook a promis reforme majore, spunând că investește foarte multe fonduri în inteligența artificială menită să recunoască știrile false, conținutul ilegal și profilurile suspecte, însă nu a precizat cât timp va dura până la implementarea acestora.
Astfel, bazându-se pe toate procesele în care a fost implicată compania în ultimii ani și pe lipsa de transparență privind scopurile acesteia, specialiștii estimează că profitul ei va avea de suferit.
Articole asemănătoare
Un nou fake news circulă pe Facebook: substanțele de dezinfectare a străzilor omoară porumbeii
Tendințele media în 2020: inteligența artificială ar putea fi folosită pentru distribuirea conținutului creat
Amazon dă vina pe companiile de social media pentru eșecul eliminării recenziilor false
TikTok dezvăluie planul de protejare a datelor utilizatorilor europeni
Cum să te uiți la clipuri de pe TikTok – fără să ai cont de TikTok