Scandalul știrilor false și siguranța datelor scad profitul celor de la Facebook

Cea mai mare rețea de socializare – Facebook – a cărei companie mamă deține popularele Instagram și Whatsapp, a fost aspru criticată și sancționată în ultima perioadă, după ce nu a reușit să protejeze datele utilizatorilor săi (sau le-a divulgat intenționat unor terți) și nu a luat măsuri pentru a împiedica răspândirea informațiilor false sau dăunătoare.

Acum, analiștii prevăd prima scădere dramatică a profitului semestrial al companiei din ultimii patru ani, dar și o scădere anuală a profitului odată cu investițiile care trebuie făcute pentru stoparea știrilor false, a conținutului ilegal și pentru îmbunătățirea siguranței informațiilor.

Anul trecut, potrivit The Guardian, profitul companiei Facebook a fost de aprox. 29 de miliarde de dolari.

Scandalurile se țin lanț însă de Facebook, începând cu Cambridge Analytica – când reporterii The Guardian au scos la iveală faptul că datele a milioane de utilizatori au fost utilizate în scopuri politice fără acordul acestora, până în prezent, când după atacul din Christchurch, în urma căruia au murit 50 de persoane, Facebook a refuzat să modifice platforma de transmisiune live a video-urilor.

În plus, săptămâna trecută Facebook a recunoscut că datele a sute de milioane de utilizatori Instagram au fost afectate de o problemă de securitate și că parolele acestora erau salvate fără a fi encriptate.

Facebook a promis reforme majore, spunând că investește foarte multe fonduri în inteligența artificială menită să recunoască știrile false, conținutul ilegal și profilurile suspecte, însă nu a precizat cât timp va dura până la implementarea acestora.

Astfel, bazându-se pe toate procesele în care a fost implicată compania în ultimii ani și pe lipsa de transparență privind scopurile acesteia, specialiștii estimează că profitul ei va avea de suferit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *