Un fost șef de la Twitter acuză compania că l-a concediat pentru a evita reglementările
Alan Rosa, fostul șef al departamentului de siguranță de la Twitter (acum X), acuză compania că l-a concediat pentru a evita reglementările din SUA și UE. Rosa a decis să dea X în judecată, afirmând că demisia sa a fost cauzată de nemulțumirile prezentate conducerii cu privire la tăierea anumitor servicii vitale pentru respectarea legilor.
Imediat după preluarea lui Elon Musk, compania a început să oprească mai multe sisteme și servicii care asigurau respectarea obligațiilor legale din SUA și UE. Tăierile ar fi inclus aplicații folosite pentru a detecta vulnerabilități software și programe de care compania avea nevoie pentru a răspunde la cerințele autorităților sau ale forțelor de ordine, conform The Verge.
Rosa ar fi protestat oprirea acestor servicii, însă conducerea i-a transmis că trebuie să reducă „bugetului pentru securitate fizică cu încă 50 la sută până la miezul nopții” – lucru ce ar fi presupus încălcarea unor ordine judecătorești, care cereau stocarea mai multor dispozitive.
În plângerea înaintată instanței, Rosa afirmă că la cinci zile după ce a refuzat să îndeplinească aceste cereri, compania l-a concediat fără să i se ofere vreun motiv sau preaviz.
Evenimentele descrise de fostul șef al departamentului de siguranță se referă la noiembrie 2022, imediat după preluare. Acum, însă, rezultatul politicilor laxe de moderare și de siguranță impuse de Elon Musk e cât se poate de clar.
În luna septembrie a acestui an, X a fost identificată de Uniunea Europeană ca fiind platforma cu cea mai mare pondere a postărilor care promovează dezinformare. Autoritățile UE au prezentat rezultatele unui test pilot, care a evaluat metodele prin care marile platforme combat dezinformarea, iar X a performat cel mai prost.
În contextul războiului dintre Israel și Hamas, X a întâmpinat grave probleme în a modera conținutul ce promova dezinformării sau incitării la ură. Majoritatea conturilor care postau astfel de mesaje rămân nesancționate, iar o bună parte dintre ele sunt conturi verificate, care beneficiază de un boost algoritmic.
Poate cel mai grav lucru, pe lângă cele menționate mai sus, chiar Elon Musk este un vector al răspândirii de informații false și justificare a discursului instigator la ură. În aceste momente X este în centrul unui scandal generat de comentariile lui Musk de pe paltformă, care i-a dat dreptate unui utilizator ce distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești. Între timp, Musk și-a cerut scuze și a admis că a greșit, însă dauna a fost deja făcută.
Declarația sa a venit într-un moment când o analiză independentă a arătat că reclamele mai multor companii apăreau lângă postări pro-naziste. Scandalul a erupt, iar de-atunci, companii precum IBM, Disney și Apple au decis să nu mai ruleze reclame pe platformă. Conform unor documente interne analizate de The New York Times, X ar putea pierde până la 75 de milioane de dolari din cauza exodului agenților de publicitate și a brandurilor.
Articole asemănătoare
Cele patru tactici ale dezinformării ruse după incidentul din Marea Azov
Planul Meta de a lansa o criptomonedă s-a năruit
Google elimină reclamele de natură politică dintr-un stat american
Nu se întâmplă doar în SUA: bilanțul stenogramelor din România
Reuters cere Israelului „o anchetă cu dovezi clare” în cazul morții foto-jurnalistului său