Mass-media va primi un sprijin financiar în valoare de 200 de milioane de lei, în schimbul unei campanii de informare
Șeful cabinetului prim-ministrului Ludovic Orban, Ionel Dancă, a anunțat în decursul serii de ieri că Executivul a aprobat planul de susținere financiară a mass-mediei.
În schimbul unei campanii de informare a publicului privind măsurile ce vor fi luate în perioada următoare, Guvernul va aloca un sprijin în valoare de 200 de lei pentru presă. Din suma totală, 47% din sumă va reveni televiziunilor naționale, în timp ce restul de 53% va reveni celorlalte medii de informare (presa online, tipărită, televiziunile și radiourile locale).
”Un proiect de act normativ adoptat a fost aşteptat în urma consultărilor pe care Guvernul le-a derulat în această perioadă cu diverse industrii afectate şi, mai ales, ca urmare a necesităţii desfăşurării unor campanii ample de informare a opiniei publice în ceea ce priveşte regulile care urmează să fie respectate după încetarea stării de urgenţă şi în perioada actuală de stare de urgenţă. Vorbim despre măsuri atât în ceea ce priveşte protecţia sanitară pentru limitarea răspândirii coronavirusului, cât şi despre măsurile necesare pentru reluarea activităţilor în domeniul social şi economic. Aceste măsuri necesită o informare amplă a opiniei publice şi Guvernul a decis derularea unei campanii de informare publică în acest sens”, a declarat Ionel Dancă în decursul serii de joi.
Instituțiile media interesate vor putea să se înscrie pe o platformă specială, ce urmează a fi lansată. Ulterior, aceasta va fi folosită pentru publicarea unui raport cu sumele alocate și contractele încheiate:
”Campania urmează să se desfășoare în mod transparent, printr-o aplicație informatică dezvoltată de Autoritatea pentru digitalizarea României și gestionată de Secretariatul General al Guvernului”, a mai spus șeful Cancelariei premierului.
Conform Europa Liberă, în cadrul unei videoconferințe cu premierul Ludovic Orban, vicepremierul Raluca Turcan și reprezentanții industriei media, s-ar fi propus o schemă de alocare a fondurilor. În cazul presei online, aceasta ar fi urmat să primească 5 lei per mia de afișări, însă nu mai mult de 100.000 de lei/publicație. Pentru televiziunile cu audiență măsurată, acestea ar fi urmat să primească 400 lei/punct de audiență pentru un spot video, difuzat de maxim 20 de ori pe zi.
Măsura vine ca o urmare a reducerii bugetelor de publicitate. Într-un articol publicat pe Upgrade100.com, Dragoș Stanca, președintele BRAT, estimează că industria mass-media din România ar fi pierdut ”cel puțin 15 milioane de euro, lunar, cu o scădere totală a pieței de circa 200 de milioane de euro în următoarele 12 luni”.
Articole asemănătoare
Dezinformarea despre schimbările climatice a crescut vertiginos pe Twitter
Instrumentele de asistență pentru clienți ale Microsoft, accesate de hackerii care au atacat SolarWinds
Teoriile conspiraționiste despre traficul de copii au isterizat internetul: despre ambulanța neagră, Pizzagate și QAnon
Majoritatea reclamelor sunt super-enervante. Noroc cu Marcel, care le va face mai bune
Angajatorii europeni, acuzați de încălcarea GDPR. Companiile ar încerca să blocheze comunicarea dintre sindicate și angajați