87% din știrile de pe Parler conțineau dezinformare, în săptămâna de dinaintea revoltei din Capitolul SUA

Un nou studiu arată dimensiunile reale ale dezinformării de pe Parler, platforma închisă recent de către Amazon. În săptămâna de dinaintea revoltei din Capitolul Statelor Unite ale Americii, 87% din știrile publicate pe Parler duceau la site-uri cunoscute pentru dezinformare.

Rezultatele arată că, pe lângă apelurile de violență care au fost publicate fără probleme pe aplicație, Parler a fost inundat de dezinformare, o mare parte din aceasta fiind determinată de profit.

Raportul, realizat de firma de evaluare a știrilor NewsGuard și firma de analiză PeakMetrics, susține că printre numeroasele site-uri de dezinformare care au umplut Parler înainte de răscoala din 6 ianuarie, site-ul care a apărut cel mai frecvent a fost American Conservatives Today – cu peste 3000 de legături într-o singură săptămână, conform Protocol.com.

Macedonia, din nou pe lista dezinformării

Site-ul a fost lansat cu doar o lună înainte de evenimentele de la Capitol Hill și a părut a fi operat din Macedonia. Nu ar fi prima oară când o pagină web din Macedonia este implicată într-o operațiune de dezinformare de mare magnitudine – în timpul alegerilor prezidențiale din 2016, americanii au fost expuși unui val de articole dezinformatoare pe social media, iar multe dintre cele mai virale postări proveneau din Veles, un orășel din centrul Macedoniei.

Mai mult decât atât, în a doua parte a anului trecut, cercetătorii de la Election Integrity Project au descoperit că aproximativ unul din șapte utilizatori ai Parler au dat follow unui cont legat de un site de clickbait macedonean numit Resist the Mainstream. Inclusiv un raport intern al Facebook, publicat în august 2020, arată că cele mai populare grupuri cu temată politică aveau „posibile legături macedonene”.

Islamofobia, al doilea cel mai prolific trend de pe Parler 

Alte site-uri care au proliferat pe Parler în săptămâna de dinaintea insurecției includ o rețea de site-uri islamofobe, condusă din Israel. Alte ”trenduri” populare au fost un video cu Alex Jones de la InfoWars – un site cunoscut pentru publicarea de teorii conspiraționiste -, precum și un site al QAnon.

Mai mult decât atât, NewsGuard a descoperit că existau mai mult de 1000 de linkuri către anunțuri de vânzări arme, echipament de pregătire, suplimente nutriționale și alte forme de mărfuri.