X continuă să fie apreciată la o valoare mai mică decât prețul achiziției

X, fosta Twitter, pare să-și piardă, în continuare, din valoare. Cea mai recentă evaluare indică o scădere semnificativă față de ultimele date oficiale referitoare la situația financiară a platformei conduse de Elon Musk.

La începutul lunii noiembrie, angajații X au primit pachete de acțiuni în cadrul companiei la o evaluare de 19 miliarde de dolari, lucru ce plasa valoarea rețelei cu 55% mai mică față de prețul achiziției. Tot atunci, Fidelity – o companie de investiții și unul dintre cei mai mari investitori ai platformei – considera că X s-a depreciat chiar mai mult, mai precis cu 65 de procente.

Acum, însă, Fidelity consideră că X valorează cu 71,5% mai puțin decât la momentul achiziției, conform Axios. Asta înseamnă că platforma nu valoarează mai mult de 15 miliarde de dolari.

Compania de investiții raportează aceste evaluări cu o întârziere de o lună și nu are acces la informații interne ale X, însă trendul devalorizării este admis public chiar de către Musk și restul conducerii. Deprecierea este atribuită scandalului în care X s-a găsit, în urma unor comentarii ale miliardarului – atât pe platformă cât și în cadrul unui eveniment.

Totul a început când Musk i-a dat dreptate unui utilizator care distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești. De atunci, companii precum IBM, Disney, dar și Apple au decis să nu mai plătească X pentru publicitate. Supărat pe această atitudine, Musk i-a înjurat pe cei care care au încetat să mai ruleze reclame pe X, concentrându-se în special pe șeful Disney, Bob Iger.

Platforma se confrunta, oricum, cu o situație delicată la capitolul publicitate online, însă acest scandal s-ar putea dovedi extrem de costisitor. Conform The New York Times, X ar putea pierde până la 75 de milioane de dolari din cauza exodului agenților de publicitate și a brandurilor.

Pentru a suplini acest deficit, X a început să adopte o nouă strategie, conform Financial Times. Mai exact, compania se va concentra pe atragerea afacerilor mici și mijlocii, însă planul nu pare unul foarte promițător.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *