Facebook nu reușește să identifice corect reclamele politice
O nouă cercetare la nivel global, arată că sistemul Facebook de detectare a reclamelor politice eșuează lamentabil.
În urma scandalului Cambridge Analytica, Facebook s-a angajat să ia măsuri cu privire la ad-urile politice care rulează pe platforma de socializare și a introdus o serie de măsuri prin care făcea întreg procesul de promovare al reclamelor politice foarte transparent. Pe lângă asta, Facebook a declarat că promovarea de ad-uri politice fără o autorizație din partea companiei, este interzisă.
Într-un articol de săptămâna trecută, vorbeam de reclamele anti-vacciniste care rulau fără opreliști pe Facebook pentru că pretindeau că sunt din partea unei firme de retail. Ei bine, a nu declara că ad-ul care urmează să ruleze este unul politic, este cea mai populară metodă prin care algoritmul Facebook de detectare este păcălit.
Echipa de cercetare a investigat 189.000 de reclame politice care au fost difuzate pe Facebook între iulie 2020 și februarie 2021 și a constatat că Facebook a eșuat să identifice corect ad-urile în proporție de 83%. Din acest procent, 21% reprezintă reclame identificate greșit ca fiind politice. Algoritmul de recunoaștere, a identificat reclamele la paturi pentru bebeluși și SUV-uri ca fiind politice.
Las mai jos două grafice care prezintă situația topul țărilor în care Facebook nu a reușit să identifice corect ad-urile și topul în care a reușit s-o facă:
După cum puteți vedea. în Malaysia, Facebook a dat cel mai mare rateu. Aproape jumătate din ad-urile politice care circulau acolo, nu au fost identificate de sistemul automat al Facebook. Problemele cele mai mari sunt în țările care nu fac parte din grupul statelor care vorbesc engleza. Facebook este cunoscut pentru faptul că nu investește suficient în-afara spațiului vorbitor de engleză, chiar Frances Haugen dezvăluind acest lucru.
Însă, în România, Facebook pare să aibă un control ceva mai sporit asupra reclamelor politice. Ce este de notat, pe de altă parte, este numărul semificativ de reclame politice care sunt difuzate pe Facebook, puțin peste 80.000. Dacă privești cu atenție, o să vezi că e unul dintre cele mai mari numere din tabel.
Până în momentul de față, Facebook nu a comentat rezultatul aceste cercetării derulate de Universitatea din New York și KU Leuven din Belgia.
Articole asemănătoare
Un partid din România cere pe Facebook interzicerea Facebook. Motivul: „prejudicierea alegerilor europarlamentare”
Elevii și studenții sunt cei care se implică cel mai mult în viața civică și politică pe internet
Peste 500 de agenții de publicitate și-au oprit achizițiile de reclame pe Twitter
Lucian Mîndruță, din nou pe TV. Va prezenta emisiunea “Ediția de Dimineață”, la Digi24
Ați vota un partid condus de inteligența artificială?