Va lua Spotify locul emisiunilor de radio? Serviciul de streaming o să lanseze un matinal

Cât de în pericol sunt emisiunile de radio? Consumul de presă radiofonică a rămas relativ constant în ultimii ani, însă și transmisiile digitale (precum podcasturile) au început să devină din ce în ce mai populare.

Însă apariția și popularizarea serviciilor de streaming reprezintă o competiție adițională pentru industria radio, în special pentru că unele platforme au început să ofere servicii similare. Spotify a anunțat recent că o să lanseze un matinal, pe modelul emisiunilor radiofonice, anunță Paginademedia.ro, care citează Profit.ro.

”The Get Up” va conține atât muzică, selectată de un DJ, cât și informații de lifestyle, știri și discuții pe diferite teme. Există însă câteva diferențe între matinalul pus la dispoziție de compania suedeză și emisiunile clasice de radio:

• Emisiunea va fi înregistrată.

Spre deosebire de programele radio uzuale, care sunt – în cele mai multe cazuri – transmise live, Spotify va oferi utilizatorilor capacitatea de a asculta emisiunea oricând doresc, după ora șapte dimineața.

Un alt avantaj al programului înregistrat e că utilizatorul poate da skip peste părțile care nu-l interesează.

Selecția muzicală va fi făcută în funcție de utilizator. 

Deși principiul este similar cu cel al posturilor de radio, care-și aleg muzica după profilul ascultătorului, Spotify promite că melodiile alese vor fi selectate după gusturile personale ale fiecărui consumator. Singurul dezavantaj este pentru aceia care preferă să afle constant muzică nouă.

Proiectul va avea trei prezentatori: jurnalistul Speedy Morman, creatorul de conținut Kat Lazo și directorul Spotify pentru parteneriate culturale, Xavier Jernigan, conform TechCrunch.com.

Din păcate, programul nu va fi disponibil decât pentru publicul din Statele Unite ale Americii. Nu este clar în acest moment dacă Spotify plănuiește să extindă proiectul și în Europa.