Amazon, anchetată în Europa și America pentru „maniera manipulatoare” prin care și-a promovat serviciile

Compania lui Jeff Bezos, Amazon, se află în atenția autorităților din Europa și America pentru „maniera manipulatoare” prin care și-a promovat serviciile – printre care se numără și serviciul de livrări, precum si cel de streaming.

Un alt aspect urmărit de autorități este procesul dificil prin care utilizatorii se pot dezabona de la newsletterul Amazon. Consiliul norvegian al Consumatorilor (NCC) afirmă că, pentru o operațiune atât de simplă, utilizatorii erau obligați să parcurgă șase pagini pline de informații și „să ia decizii complexe”, prin care i se sugerează să păstreze serviciul, conform BBC.

Autoritatea pentru protecția consumatorilor din Norvegia susține că unul din patru norvegieni abonați la serviciu au întâmpinat dificultăți când au vrut să-l închidă.

Inițiativei NCC s-au alăturat și asociații de consumatori din Franța, Danemarca, Germania, Grecia sau Elveția, pe lângă autoritatea americană.

Amazon se apară și susține că „procesul de închidere al abonamentului este clar și ușor, prin numai câteva clickuri sau un apel telefonic scurt”, dar și că „informațiile pe care le oferim  oferă o viziune de ansamblu asupra beneficiilor de care se bucură membrii noștri”.

Nu este prima oară când compania lui Jeff Bezos are probleme cu procesul de abonare/dezabonare. În urmă cu doi ani, autoritatea britanică pentru reglementarea în domeniul publicității a remarcat că utilizatorii pot fi determinați să se aboneze fără voia lor, întrucât una dintre paginile din meniul site-ului era înșelătoare.