Etichetele menite să avertizeze utilizatorii că postarea pe care urmează să o distribuie poate conține informații neverificate, nu îi conving pe oameni să se oprească din a apăsa butonul de share.
În documentele trimise de TikTok și Meta către Uniunea Europeană, analizate de Bloomberg, companiile declară că majoritatea utilizatorilor ignoră avertizările implementate de platforme și continuă să distribuie informații greșite.
TikTok afirmă că 71% dintre utilizatorii săi trec cu vederea etichetele de avertizare, iar postările ce conțin informații neverificate sunt distribuite fără probleme. Etichetele Meta se dovedesc la fel de eficiente: pe Facebook, avertizările opresc doar 25% dintre utilizatori să nu mai distribuie conținut neverificat, în timp ce pe Instagram procentajul atinge pragul de 38%.
Dacă mai era nevoie de vreo dovadă că aceste măsuri nu sunt deloc (sau aproape deloc) potrivite pentru combaterea dezinformării, aceste rapoarte –trimise voluntar de companii– ar trebui să te convingă de acest lucru. Nu etichetele opresc proliferarea dezinformării, ci eliminarea conținutului cu totul. În mod normal, politicile platformelor de socializare sunt destul de clare cu privire la conținutul fals, însă politizarea subiectelor a făcut ca marile companii de socializare să se ferească din a elimina informații greșite pentru a nu fi acuzate de partizanat politic.
Recent, marile platforme de social media au trimis un raport către autoritățile Uniunii Europene în care detaliau metodele prin care acestea se angajează să respecte Codul de practică privind dezinformarea al UE. Twitter a fost singura platformă care a prezentat un raport incomplet, fapt ce a dezamăgit oficialii europeni.
Leave a Comment