Amplitudinea Facebook: deși numărul utilizatorilor continuă să crească, timpul petrecut pe platformă a scăzut

Platforma de management al rețelelor sociale Hootsuite a publicat un raport în care a inclus statistici referitoare la cifrele la care ajunge Facebook când vine vorba despre traficul pe care îl atinge. Datele arată că majoritatea oamenilor sunt expuși la materialele distribuite pe Facebook, chiar dacă ei preferă să își petreacă timpul pe alte rețele sociale, iar această amplitudine a platformei, împreună cu caracterul ei publicitar, atrag foarte multe branduri care doresc să își promoveze produsele sau serviciile.

Facebook se află într-o continuă creștere exponențială a numărului de utilizatori, iar acest fapt nu pare să se schimbe prea curând. Totuși, potrivit socialmediatoday.com, timpul petrecut de utilizatori pe această platformă a scăzut de la 50 de minute, în anul 2016, până la 41 de minute, în 2018. Oricum, Andrew Hutchinson, autorul articolului, notează:

Chiar dacă petreceți mai mult timp în alte aplicații, sunteți totuși expuși la Facebook, iar omniprezența a făcut din aceasta o platformă critică pentru branduri pentru a se conecta cu publicul lor.

Pentru a înțelege ce audiență mare deține această platformă, trebuie întâi menționat faptul că există aproximativ 2,41 de miliarde de utilizatori activi lunar, fiind cel de al treilea cel mai vizitat site. În SUA, chiar și persoanele în vârstă sunt prezente pe social media, 46% dintre cei cu vârsta de peste 65 de ani fiind activi pe Facebook. Despre numărul like-urilor pe care le oferă un utilizator într-o lună, raportul arată că media este 13, iar numărul mediu de reclame accesate de către un utilizator în aceeași perioadă este 11.

Totodată, alte rezultate semnificative evidențiate de Hootsuite sunt reprezentate de faptul că peste o treime dintre utilizatori își accesează contul zilnic și de faptul că 52% dintre adulții americani își primesc știrile de pe Facebook. Din aceste rezultate se poate deduce potențialul pe care îl are această platformă de a informa publicul larg, însă ele ridică și o oarecare îngrijorare privitoare la cât de mult s-ar putea răspândi informațiile flase, formulate din pură neștiință sau cu scopul de a manipula utilizatorii.