Sectorul publicitar se pregătește pentru eventualitatea interzicerii TikTok în SUA

Agenții de publicitate își pregătesc planurile pentru eventualitatea în care TikTok va fi interzisă în SUA. Companiile se orientează către principalii rivali ai platformei, Reels și YouTube Shorts, însă multe dintre ele nu consideră blocarea TikTok ca fiind posibilă.

Camera inferioară a Congresului american, Camera Reprezentanților, a votat miercuri, 13 martie, un proiect legislativ ce îi cere TikTok să se despartă de compania-mamă, ByteDance, ori riscă să fie interzisă. Principala îngrijorare a oficialilor americani se referă la posibila influență a Chinei ce se poate folosi de aplicație pentru a lansa anumite mesaje de propagandă.

TikTok are la dispoziție șase luni să se conformeze cu această cerere. Ultima șansă a platformei este acum la Senat, care urmează să-și exprime votul cu privire la această situație. Senatul este camera superioară a Congresului, iar legislația are nevoie de aprobarea ambelor camere.

Agențiile de publicitate se pregătesc pentru orice eventualitate, însă majoritatea dintre ele sunt de părere că TikTok se va despărți de ByteDance, iar îndemnul către clienții lor este să își continue activitate ca până acum, conform Reuters.

Cu toate acestea, votul pozitiv al Camerei Reprezentanților reprezintă cea mai importantă acțiune de interzicere a TikTok din 2020 încoace (atunci când Donald Trump a încercat același lucru), iar sectorul publicitar este mult mai atent.

Planurile pentru eventuala interzicere se referă la migrarea către Reels și YouTube Shorts, dar cele două alternative nu garantează că utilizatorii TikTok vor petrece la fel de mult timp pe platformele lor sau că vor avea același comportament. Sectorul publicitar se așteaptă, însă, la despărțirea de compania-mamă, iar cele șase luni puse la dispoziție oferă timp suficient pentru branduri să-și schimbe sau să-și pregătească strategia.

În timp ce o bună parte (dintre utilizatorii TikTok) sunt activi și pe alte platforme, există o parte importantă care utilizează TikTok ca principal canal de consum media. Reels și Shorts sunt cele două oferte evidente care se potrivesc cel mai bine cu formatul de conținut de pe TikTok, dar asta nu înseamnă că utilizatorii se vor îndrepta neapărat spre acestea”, a declarat un expert publicitar, citat de Reuters.

Interzicerea este cea mai drastică măsură și, la fel cum am spus și în trecut, ar presupune un precedent ce ar crea mai multe probleme decât ar rezolva și ar deschide drumul către un control excesiv al unor aplicații folosite, predominant, de adolescenți și tineri pentru meme-uri și glume. Asta pe lângă faptul că oficialii americani nu au nici o dovadă concretă că TikTok răspunde regimului de la Beijing.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *