Tinerii, mai puțin interesați de știrile ”tradiționale”. Preferă subiecte precum cultura sau educația
Diferențele dintre generații este un subiect care stârnește interesul sociologilor – și care este frecvent discutat la întâlnirile de familie, de altfel. Consumul de știri nu face excepție, mai ales de la expansiunea internetului, care a conturat cât de diferiți pot fi oamenii, în funcție de contextul în care au crescut. Desigur, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt astăzi adesea numite dezinteresate de subiecte precum politica, spre deosebire de persoanele mai în vârstă.
Ei bine, este adevărat, după cum arată un nou studiu al Institutului Reuters pentru Jurnalism. Nativii sociali (cei cu vârste între 18 și 24 de ani, care au crescut mai mult sau mai puțin odată cu social media) și nativii digitali (grupa de vârstă între 25 și 34 de ani, care a crescut în era informațională însă înaintea apariției social media) au propriile diferențe, dar ideea de bază este aceeași. Subiectele „tradiționale”, cum ar fi politica sau crimele violente, nu stârnesc niciun interes pentru ei.
În schimb, studiul arată că tinerii tind să fie mai interesați de subiecte „soft”, cum ar fi divertismentul (33%), cultura (37%) și educația (34%).
Generații diferite, perspective diferite
Tinerii au chiar și o definiție mai largă a ceea ce înseamnă știri. De exemplu, ei percep „știrile” ca fiind agenda restrânsă și tradițională a politicii și a actualității, în timp ce „știrile” cuprind o gamă mai largă de subiecte, de la sport, divertisment, bârfe despre celebrități, cultură până la schimbări climatice și știință.
Cu alte cuvinte, aceștia preferă să citească despre un eveniment sportiv sau despre un nou restaurant, decât despre politică. Totuși nici măcar subiectele asociate de obicei cu tinerii, precum știrile despre justiție socială și sănătate mintală, nu le trezesc interesul mai mult decât celor mai în vârstă – deși rezultatele variază vag în funcție de backgroundul social.
Însă dezacordul cu subiectele știrilor nu este singura problemă cu care se confruntă mass-media. De asemenea, tinerii aleg din ce în ce mai mult să evite știrile. Pe toate piețele, aproximativ patru din zece persoane sub 35 de ani evită adesea sau uneori știrile, comparativ cu o treime (36%) dintre cei de 35 de ani și mai în vârstă.
De ce se întâmplă acest lucru? Ei bine, pentru că știrile au un efect negativ asupra stării lor de spirit (34%) și, cel mai recent, pentru că există prea multe știri despre subiecte precum politica sau Coronavirus (39%).
Când vine vorba de motivația de a accesa știri, toate grupele de vârstă consideră că știrile sunt la fel de importante pentru a învăța lucruri noi. Totuși, utilizatorii sub 35 de ani sunt puțin mai motivați decât grupurile mai în vârstă de cât de distractive sunt știrile și de cât de ușor pot fi împărtășite. În ceea ce privește sentimentul datoriei de a fi informați sau utilitatea știrilor, tinerii sunt mai puțin motivați de aceste motive decât grupurile mai în vârstă.
Articole asemănătoare
Trollajul dintre partide s-a mutat pe internet. Site-ul sloganului promovat de PSD, cumpărat de PNL
Operațiunea „Spamouflage”: Meta a dejucat o amplă campanie de dezinformare pro-China
Cum vrea Google să schimbe modul în care căutăm informații pe internet
Hong Kong spune că ar putea incrimina răspândirea ”fake news”, dacă alte metode nu funcționează
Google implementează un motor complex de asistență: căutări pe bază de content, nu doar cuvinte