TikTok își extinde strategia anti-dezinformare, înaintea alegerilor europarlamentare
Alegerile europarlamentare se apropie rapid, iar companiile de social media se grăbesc să-și consolideze planurile de combatere a dezinformării electorale. TikTok a anunțat că își va extinde aceste eforturi și va crea, în interiorul platformei sale, o secțiune dedicată acestor alegeri, care va fi disponibilă în limbile celor 27 de țări membre UE.
Într-o postare pe blogul companiei, TikTok vorbește despre pașii pe care îi face pentru a lupta împotriva dezinformării, fake news-ului și a altor mijloace prin care utilizatorii pot fi înșelați. Cel mai recent element se referă la ”Election Centre” – o secțiune ce poate fi accesată în țările UE, care va conține informații din surse oficiale despre alegerile pentru Parlamentul European.
„Luna viitoare, vom lansa, în aplicație, un Centru Electoral (Election Centre) în limba locală pentru fiecare dintre cele 27 de state membre ale UE, pentru a ne asigura că oamenii pot separa cu ușurință realitatea de ficțiune. În colaborare cu comisiile electorale locale și cu organizațiile societății civile, aceste centre electorale vor fi un loc în care comunitatea noastră va putea găsi informații de încredere și acreditate. Această inițiativă este doar un element al unei strategii mai ample pentru a ne asigura că TikTok rămâne un loc creativ, sigur și civilizat pentru comunitatea noastră în timpul perioadei electorale”, a declarat directorul departamentului pentru siguranță pentru Europa, Kevin Morgan.
TikTok afirmă că lucrează cu 9 organizații media de fact-checking în Europa pentru a se asigura că dezinformarea este corect identificată și dezmințită, însă se bazează și pe conturile oficiale ale instituțiilor europene și a liderilor politici. Conform datelor prezentate de companie, aproape 30% dintre europarlamentari au cont pe TikTok.
„Credem că aceste conturi verificate aparținând politicienilor și instituțiilor oferă electoratului o altă cale de acces la reprezentanții lor și voci suplimentare de încredere în lupta comună împotriva dezinformării. Recunoaștem că există un apetit pentru astfel conținut și, la fel ca oricine din comunitatea noastră, salutăm o astfel de exprimare, atâta timp cât nu încalcă regulile noastre comunitare”, a mai precizat Morgan.
TikTok este privită cu foarte mult scepticism de către liderii politici din cauza legăturilor companiei mamă – ByteDance – cu China, iar eforturile sale de combatere a dezinformării electorale sunt atent urmărite; poate chiar mai intens decât în alte dăți din prisma îngrijorărilor legate de conținutul alterat de AI, într-un an electoral extrem de important.
1 Comentariu
Articole asemănătoare
La ce folosesc tinerii români internetul: peste 44% dintre studenții și elevii de peste 16 ani citesc presa online
Proporțiile reale ale dezinformării de pe YouTube: 1 din 4 videouri conține informații false despre coronavirus
Ce cuvinte au căutat românii pe Google în 2020
Meta, acuzată că a demis un angajat pentru că a gestionat o eroare ce afecta conturile din Gaza
Continuă războiul dintre Facebook și BlackBerry. Compania lui Zuckerberg acuză furtul a șase brevete de invenție