The Washington Post are un nou publisher și director executiv: William Lewis
The Washington Post, unul dintre cele mai apreciate instituții media din SUA, intră într-o nouă eră odată cu numirea lui William Lewis în calitate de editor și director general. Această schimbare de conducere vine într-un moment critic pentru ziar, în timp ce se confruntă cu constrângeri financiare, un peisaj media în schimbare și cu apropierea alegerilor prezidențiale.
Începând cu data de 2 ianuarie 2024, William Lewis, un profesionist experimentat în domeniul presei de știri și fondator, CEO și editor al companiei The News Movement, adresată generației Z, își va prelua rolul de director al cotidianului The Washington Post. Lewis a ocupat anterior funcția de director general al Dow Jones și de editor al Wall Street Journal.
Într-o declarație referitoare la noua sa poziție, Lewis și-a exprimat angajamentul de a susține jurnalismul de înaltă calitate și de a susține valorile democratice. De asemenea, el a subliniat intenția sa de a cultiva creșterea afacerii The Post și de a-i spori impactul pentru generațiile viitoare, conform CNN.
„Conducerea acestui brand media îndrăzneț înseamnă să mă bazez pe angajamentul meu de a susține jurnalismul de înaltă calitate și de a proteja valorile noastre democratice, în timp ce cresc afacerile The Post și avansează impactul său pentru următoarea generație și nu numai”, a spus el în comunicat.
O schimbare necesară?
Această tranziție vine după o perioadă importantă din istoria ziarului. Jeff Bezos, fondatorul Amazon, a achiziționat The Washington Post în 2013, iar numărul de cititori ai publicației a crescut, în special în timpul președinției lui Donald Trump. Cu toate acestea, ziarul s-a luptat să își mențină numărul de cititori după Trump, reflectând o tendință mai largă în industria știrilor, pe măsură ce obiceiurile de lectură ale americanilor evoluează.
Directorul general interimar Patty Stonesifer a recunoscut provocările ziarului, inclusiv cheltuielile excesive suportate în timpul mandatului fostului director general Fred Ryan. Ea a dezvăluit și că numărul de cititori ai ziarului a înregistrat un declin substanțial de la plecarea lui Trump de la Casa Albă, cu o scădere de 28% a audienței sale digitale din 2021 și o scădere de 15% a abonamentelor digitale.
Fred Ryan, care a ocupat funcția de editor și director general anterior timp de aproape un deceniu, și-a anunțat plecarea în iunie. Deși a supervizat primirea de către ziar a peste o duzină de premii Pulitzer și a fost aclamat de industrie, anunțul său brusc de concedieri a creat tensiuni în cadrul redacției.
Noul publisher al Washington Post se bucură însă de susținerea lui Jeff Bezos, care a declarat: „În urmă cu zece ani, mi-am luat un angajament față de viitorul The Washington Post, inspirat de jurnalismul său ambițios și de consecință”.
„Astăzi, sunt încrezător în acest viitor știind că se află în mâinile lui Will, un executiv excepțional și tenace din industrie, al cărui trecut în jurnalismul feroce și premiat îl face să fie liderul potrivit la momentul potrivit”, a mai spus miliardarul.
Articole asemănătoare
Spania va reglementa reclamele pentru criptomonede, inclusiv postările influencerilor
O nouă controversă în jurul grupului NSO. WhatsApp dă în judecată compania israeliană pentru spionaj
Cu Radu Soviani la PSnews: finanțarea jurnalismului independent, conflictul cu ASF, dar și alte detalii inedite
Sute de amenințări la libertatea presei, înregistrate în 2020 pe o platformă specializată
Meta e în cădere liberă și Facebook e sub semnul întrebării