The New York Times continuă să aibă probleme cu Twitter: Elon Musk a dat shadowban contului

Se pare că X, platforma cunoscută anterior sub numele de Twitter, a dat shadowban The New York Times, împiedicând utilizatorii să vadă tweet-urile care fac trimitere la articolele din ziar. Cu doar câteva săptămâni înainte, accesarea site-ului de știri a fost încetinită pentru utilizatorii Twitter.

Constatările fac parte dintr-un raport realizat de Semafor, care a comparat angajamentul pe tweet-urile cu link-uri către site-ul New York Times cu tweet-urile care au link-uri către servicii de știri concurente, inclusiv BBC, CNN, Politico, Wall Street Journal și Washington Post, conform Gizmodo.

Jurnaliștii de la Semafor au descoperit că engagement-ul pe tweet-urile despre Times a scăzut dramatic la sfârșitul lunii iulie și a continuat să scadă pe tot parcursul lunii august – toate acestea în timp ce engagement-ul postărilor despre alte site-uri de știri a crescut sau a rămas aproximativ la fel.

Cu toate acestea, NewsWhip, o firmă de analiză care urmărește angajamentul pe rețelele sociale, a remarcat că performanțele The Times pe Facebook au fost consistente în comparație cu alte site-uri de știri.

The New York Times a primit shadowban pe X

Acest lucru sugerează că The New York Times a fost shadowbanned. ”Shadowban” este practica de a bloca total sau parțial un utilizator sau conținutul acestuia, astfel încât interdicția să nu fie ușor de observat de către utilizator. Cu alte cuvinte, orice postare a New York Times sau care menționează site-ul de știri nu va fi afișată la fel de mult altor utilizatori.

De exemplu, fostul președinte Barack Obama a postat două linkuri către New York Times pe X în ultima săptămână. Cele două postări au fost văzute de mai puțin de 900.000 de utilizatori, un număr dramatic mai mic decât orice alte tweet-uri ale fostului președinte.

Mai mult, unul dintre tweet-urile lui Obama către un articol de pe Politico a adunat doar 13 milioane de vizualizări.

Ironia

Această mișcare are o doză de ironie, deoarece unul dintre cei mai mari advertiseri de pe X este The New York Times. În prezent, publicația încearcă să își promoveze noul său site de sport, The Athletic.

Aceasta este a doua oară în doar o lună de când New York Times a întâmpinat probleme pe X. La mijlocul lunii august, Twitter a aplicat o întârziere de cinci secunde – practică cunoscută ca throttling – site-urilor concurente și site-urilor de știri care l-au criticat anterior pe Musk. Printre ultimele s-au numărat New York Times și Reuters.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *