Specialiștii din industria PR folosesc tot mai mult programe de inteligență artificială

Inteligența artificială devine o unealtă tot mai folosită în domeniile creative sau cele de comunicare. Industria PR pare să fie cel mai recent loc unde popularitatea programelor AI a crescut semnificativ în ultimul an.

Un studiu realizat de compania de management al relațiilor publice, Muck Rack, a constatat că 64% dintre specialiștii din sectorul PR folosesc servicii de inteligență artificială generativă pentru munca lor. Cifra e impresionantă, mai ales că reprezintă o creștere substanțială față de cele doar 28 de procente înregistrate în luna martie a lui 2023.

Muck Rack a intervievat în jur de 1000 de profesioniști din domeniul relațiilor publice între 2 noiembrie și 14 decembrie 2023 și le-a comparat cu datele colectate la începutul anului. Principalele avantaje ale folosirii programelor AI sunt, conform cercetării, rapiditatea și sporirea productivității – peste 70% dintre respondenți au spus că inteligența artificială le-a îmbunătățit munca. Redactarea de texte pentru social media este cea mai frecventă utilizare, dar serviciile AI sunt folosite și în redactarea de comunicate de presă sau pentru anumite prezentări.

2023 a fost anul în care s-a experimentat această nouă tehnologie și se pare că majoritatea profesioniștilor din domeniul comunicării și al relațiilor publice au adoptat-o, arătând că inteligența artificială generativă va avea probabil un loc permanent în setul de instrumente al comunicatorilor”, a declarat șeful Muck Rack, Greg Galant, pentru Axios.

Într-adevăr, trendul pare să fie mai degrabă de acceptare a folosirii noii tehnologii, dar mai există și voci care râmân sceptice când vine vorba de AI. În jur de 40% dintre specialiștii din cadrul studiului spun că programele de inteligență artificială sunt fie prea impredictibile cu privire la conținutul pe care îl oferă, fie există riscuri de securitate a datelor.

Inteligența artificială generativă se află într-o popularitate crescândă, iar folosirea acesteia a ajuns să fie prezentă în sfera creativă, jurnalistică și chiar academică. Faptul că este folosită nu ar trebuie să mai surprindă, însă acest lucru ar trebui să vină la pachet cu un set de norme (în lipsa unora implementate oficial de către state), care să reglementeză modul în care acest tip de servicii alterează munca unei întregi industrii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *