Rețelele sociale au pierdut aproape 10 miliarde de dolari din cauza modificării setărilor de confidențialitate ale iPhone
Decizia Apple de a modifica setările de confidențialitate ale smartphone-urilor iPhone au dus la pierderi de aproape 10 miliarde de dolari pentru rețele sociale ca Facebook și Twitter.
Noua politică a Apple obligă aplicațiile să le ceară utilizatorilor permisiunea pentru a le urmări activitatea în scopuri publicitare. Schimbarea politicii de confidențialitate reprezintă o mare lovitură pentru modelul de advertising al multor aplicații, conform Financial Times.
Cei mai mulți utilizatori au optat să nu fie urmăriți, motiv pentru care Snapchat, Facebook, Twitter și YouTube vor pierde, în a doua jumătate a acestui an, venituri estimate la 9,85 miliarde de dolari.
Ca răspuns la Politica de transparență a urmăririi aplicațiilor a Apple, advertiserii și-au redus investițiile în variantele iOS ale aplicațiilor și au optat să își îndrepte bugetele către utilizatorii de telefoane Android și pentru propria afacere publicitară în creștere a Apple.
„Acum, pentru a obține 1.000 de [clienți – n.r.] bărbați, trebuie să arăți [reclama – n.r.] la 2.000 de oameni, pentru că dintr-o dată nu știi cine este bărbat și cine este femeie. Și încă mai ai doar 5 dolari pentru acele 2.000 de afișări. Deci costurile tale de achiziție s-au dublat, iar randamentul pierdut este de 50 la sută”, a explicat Mike Woosley, directorul operațional al Lotame, o companie de publicitate.
Articole asemănătoare
WordPress, problemă cu un plugin popular
Un fost director al Google spune că societatea are nevoie de legi antitrust care vizează companiile Big Tech
Australia vrea pedepse mai aspre pentru platformele de social media care nu reușesc să combată dezinformarea
Comisia Europeană acuză formal Amazon de poziție dominantă
Fotojurnalistul palestinian Mahmud Hams a câștigat premiul Visa d’Or pentru știri