Propaganda rusă îl acuză pe jurnalistul arestat pe aeroportul din Minsk că ar fi lucrat pentru SUA

Presa internațională a vorbit deja pe larg despre aparentele diversiuni folosite de Belarus pentru a deturna un avion civil al companiei Ryanair, la bordul căreia se afla un jurnalist critic cu regimul lui Lukașenko. Pentru presa rusă însă, subiectul a arătat diferit.

RT descrie deturnarea avionului Ryanair ca fiind un incident minor

La RT, una dintre instituțiile media ruse de stat, știrea a fost prezentată de Murad Gazdiev, unul dintre cei mai cunoscuți angajați ai RT. Acesta a relatat că, după ce s-a aflat despre amenințarea cu bomba, controlorii de trafic belaruși au ordonat aeronavei civile să se întoarcă din drum, spre aeroportul din Minsk.

Gazdiev nu menționează însă avionul de vănâtoare MiG-29 trimis din ordinul lui Lukașenko pentru a însoți zborul Ryanair, în ciuda faptului că prezența aeronavei militare a fost confirmate de ministrul Apărării din Belarus.

„Odată ce a aterizat, polițiștii au percheziționat avionul și nu au găsit nicio bombă, nici un exploziv. O anchetă penală, susțin ei, a fost acum lansată pentru a investiga acest raport fals”, mai susține ”jurnalistul”, fără să menționeze suspiciunile cu privire la diversiunea pusă la cale chiar de regimul lui Lukașenko.

Organul de propagandă al Rusiei îl acuză pe Protasevici că făcea propagandă pentru SUA

Însă gravitatea omisiunilor RT nu se compară cu imaginea pe care postul de stat încearcă să i-o atribuie lui Protasevici.

„Este căutat în Belarus de ceva timp. A condus și a creat pentru o vreme canalul de opoziție NEXTA. Acesta este un canal de propagandă împotriva guvernului guvernant al Belarusului, care se află în spatele multor proteste care au zguduit Belarusul anul trecut. De asemenea, este căutat pentru mai multe acuzații, cum ar fi organizarea de proteste în masă, precum și revolte, tulburarea păcii, legii și ordinii. De asemenea, lucruri mai grave, cum ar fi terorismul, generarea urii sociale. În cuvinte simple, canalele și publicațiile pe care el le-a controlat au publicat detaliile poliției, ale autorităților de aplicare a legii, precum și ale oficialilor guvernamentali – adresele lor de acasă, apartamentele, vehiculele lor”, mai afirmă Murad Gazdiev.

Într-un articol publicat tot de RT, Protasevici este portretizat ca urmărind interesele Statelor Unite ale Americii, încât ar fi lucrat pentru Igor Losik, „consultant al organizației media americane Europa Liberă”. 

„Protasevici însuși a lucrat anterior direct pentru publicația de propagandă finanțată de Washington, care susține obiectivele politicii externe ale SUA în Europa de Est și Centrală”, se mai arată în articol.

În ceea ce privește canalul de Telegram NEXTA, organul de propagandă finanțat de Kremlin afirmă că acesta și-a înșelat urmăritorii prin postări „care s-au dovedit ulterior a fi înșelătoare sau de-a dreptul false” despre protestele din Belarus de anul trecut.

2 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *