Presa din India îndeamnă Google să mărească cota de venituri din publicitate a publisherilor la 85%

Reușita Australiei de a adopta Codul de negociere media îndeamnă și alte state să negocieze cu giganții tehnologici în favoarea industriei mass-media. În acest context, Indian Newspaper Society (INS), o asociație a celor mai mari ziare din țară, cere Google să mărească cota de venituri din publicitate a publisherilor la 85%.

INS, care reprezintă aproape 800 de publicații, a declarat că compania americană „ar trebui să plătească pentru știrile generate de ziarele care angajează mii de jurnaliști”, întrucât indexează conținutul acestora pe gratis. În schimbul accesului la „jurnalism de calitate cu știri credibile, actualități, analize, informații și divertisment”, Google ar trebui să compenseze industria, conform The Daily Star.

„Asociația a insistat asupra faptului că Google ar trebui să crească cota editorilor din veniturile din publicitate la 85% și să asigure, de asemenea, mai multă transparență în rapoartele de venituri furnizate”, a spus INS într-un comunicat.

Mai mult decât atât, reprezentanții asociației au subliniat că publicitatea a jucat rolul coloanei vertebrale a industriei de știri, din punct de vedere financiar, însă „editorii de ziare văd că partea lor din plăcinta publicitară se micșorează în spațiul digital, chiar dacă Google ia o «cotă gigantică din cheltuielile publicitare», lăsând editorilor o parte mică”, a spus acesta.

INS a ridicat, de asemenea, problema acordării de o mai mare importanță conținutului editorial de la publicații pentru a aborda știrile false, deoarece Google preia conținut de pe mai multe site-uri care nu sunt credibile, astfel „amplificând dezinformarea și propagarea știrilor false”.