Politicenii și-ar putea lua adio de la publicitatea de pe Google

Directorul de management al produselor Google Ads, Scott Spencer, a declarat că Google intenţionează să restricţioneze promovarea campaniilor electorale prin intermediul serviciilor şi platformelor sale, interzicând transmiterea de reclame personalizate anumitor categorii de utilizatori, cu scop persuasiv.

Google urmează să nu mai permită folosirea reclamelor alese special, vizând o anumită clasă de
votanți, în funcție de presupusele lor preferințe politice. Astfel, campaniile de advertising nu vor
mai avea dreptul să se folosească de bazele de date ale companiei Google pentru a transmite
informații electorale și a spori popularitatea unui candidat. În această nouă politică restrictivă vor
fi incluse atât motorul de căutare Google, cât și platforma de video-sharing, Youtube, notează
mediafax.ro.

Cu toate acestea, campaniile publicitare vor avea dreptul să-și direcționeze reclamele către
utilizatori, în funcție de vârstă, gen și locație.

Scott Spencer a declarat miercuri, 20 noiembrie, faptul că “un dialog politic robust este o parte
importantă a democraţiei, şi nimeni nu se poate pronunţa asupra fiecărei revendicări politice,
fiecărei revendicări opuse sau insinuări.” Acesta a precizat, de asemenea, că nu se vor lua măsuri
împotriva fiecărei campanii electorale, ci numai împotriva acelora care încalcă prevederile
companiei.

Tot directorul de management al produselor Google a menționat și faptul că va fi nevoie de timp
pentru implementarea acestor politici. „Noi vom începe să aplicăm noua abordare în Marea
Britanie într-o săptămână (înaintea alegerilor generale), în UE până la sfârşitul anului, şi în restul
lumii începând cu 6 ianuarie 2020”, a declarat Spencer, potrivit mediafax.ro.