
Politicenii și-ar putea lua adio de la publicitatea de pe Google
Directorul de management al produselor Google Ads, Scott Spencer, a declarat că Google intenţionează să restricţioneze promovarea campaniilor electorale prin intermediul serviciilor şi platformelor sale, interzicând transmiterea de reclame personalizate anumitor categorii de utilizatori, cu scop persuasiv.
Google urmează să nu mai permită folosirea reclamelor alese special, vizând o anumită clasă de
votanți, în funcție de presupusele lor preferințe politice. Astfel, campaniile de advertising nu vor
mai avea dreptul să se folosească de bazele de date ale companiei Google pentru a transmite
informații electorale și a spori popularitatea unui candidat. În această nouă politică restrictivă vor
fi incluse atât motorul de căutare Google, cât și platforma de video-sharing, Youtube, notează
mediafax.ro.
Cu toate acestea, campaniile publicitare vor avea dreptul să-și direcționeze reclamele către
utilizatori, în funcție de vârstă, gen și locație.
Scott Spencer a declarat miercuri, 20 noiembrie, faptul că “un dialog politic robust este o parte
importantă a democraţiei, şi nimeni nu se poate pronunţa asupra fiecărei revendicări politice,
fiecărei revendicări opuse sau insinuări.” Acesta a precizat, de asemenea, că nu se vor lua măsuri
împotriva fiecărei campanii electorale, ci numai împotriva acelora care încalcă prevederile
companiei.
Tot directorul de management al produselor Google a menționat și faptul că va fi nevoie de timp
pentru implementarea acestor politici. „Noi vom începe să aplicăm noua abordare în Marea
Britanie într-o săptămână (înaintea alegerilor generale), în UE până la sfârşitul anului, şi în restul
lumii începând cu 6 ianuarie 2020”, a declarat Spencer, potrivit mediafax.ro.
1 Comentariu
Articole asemănătoare
Platformele de socializare se feresc să sancționeze conturile autorităților din Rusia
WordPress promite să schimbe experiența publicării. Totul despre editorul Gutenberg
Diagnosticul de COVID-19 al lui Trump a stârnit un nou val de dezinformare pe social media
Ucraina, între libertatea presei și identitatea națională: toată presa scrisă trebuie publicată în limba oficială
Facebook nu mai vrea să verifice afirmațiile candidaților la președinția SUA