Pentru prima dată, industria americană a ziarelor a câștigat mai mulți bani din difuzare decât din publicitate
Un raport al Pew Research Center dezvăluie o premieră în istoria industriei americane a ziarelor: câștigurile din punerea în circulație le-a depășit pe cele din publicitate, în 2020.
Veniturile din difuzare, provenite de la persoanele care cumpără abonamente digitale sau tipărite, au atins 11,1 miliarde de dolari în 2020, se arată în raport, în timp ce veniturile din publicitate s-au ridicat la 8,8 miliarde de dolari, conform AP.
Industria se diminuează
Totuși, Pew Research Center compară situația presei tipărite din 2020 cu cea din 2006, ultimul an în care s-au înregistrat venituri similare din cele două surse.
Astfel, se remarcă că migrarea publicațiilor în mediul online a redus tirajul mediu săptămânal, acesta fiind estimat ca fiind, în 2020, de 24,3 milioane, față de 57,8 milioane, cât era acum aproape 20 de ani.
Diferențe există și în numărul de angajați: dacă în 2006 erau 74,410 de persoane care lucrau în redacțiile ziarelor, în 2020 au fost doar 30,820.
Articole asemănătoare
Cercetător: Tinerii sunt principalele ținte ale dezinformării
Influencerii cheamă oamenii la vot – prin campanii netransparente pentru un candidat
Finala Insula Iubirii, oportunitate de promovare pe social media pentru branduri și politicieni
Numirile interimare de la TVR și Radio, contestate de PSD la Curtea Constituțională
Drama unui jurnalist Al Jazeera: familia sa a fost ucisă într-un atac asupra Fâșiei Gaza