Pentru prima dată, industria americană a ziarelor a câștigat mai mulți bani din difuzare decât din publicitate
Un raport al Pew Research Center dezvăluie o premieră în istoria industriei americane a ziarelor: câștigurile din punerea în circulație le-a depășit pe cele din publicitate, în 2020.
Veniturile din difuzare, provenite de la persoanele care cumpără abonamente digitale sau tipărite, au atins 11,1 miliarde de dolari în 2020, se arată în raport, în timp ce veniturile din publicitate s-au ridicat la 8,8 miliarde de dolari, conform AP.
Industria se diminuează
Totuși, Pew Research Center compară situația presei tipărite din 2020 cu cea din 2006, ultimul an în care s-au înregistrat venituri similare din cele două surse.
Astfel, se remarcă că migrarea publicațiilor în mediul online a redus tirajul mediu săptămânal, acesta fiind estimat ca fiind, în 2020, de 24,3 milioane, față de 57,8 milioane, cât era acum aproape 20 de ani.
Diferențe există și în numărul de angajați: dacă în 2006 erau 74,410 de persoane care lucrau în redacțiile ziarelor, în 2020 au fost doar 30,820.

Articole asemănătoare
Cum arată primul articol scris de un robot… cu puțină îndrumare umană. Vor fi vreodată înlocuiți jurnaliștii cu AI?
„Când doi se ceartă, al treilea…”. Cum se folosește China de propaganda Rusiei
USR ar vrea un fost jurnalist la conducerea radioului public, PLUS are alt nume în minte
Aplicația Facebook, imposibil de șters de pe smartphone-urile Samsung
Lista ”presei toxice” sau de ce AUR este un partid de extremă-dreapta