Se lanzează Oversight Board, Curtea de Apel a lui Facebook pentru reclamațiile tale

De acum încolo, dacă unul sau mai multe materiale ale tale sunt eliminate din rețea sau de pe Instagram și ai epuizat contestațiile la Facebook, vei putea face apel la caz la Oversight Board (Consiliul de supraveghere).

De acum încolo, dacă unul sau mai multe materiale ale tale sunt eliminate din rețea sau de pe Instagram și ai epuizat contestațiile la Facebook, vei putea face apel la caz la Oversight Board (Consiliul de supraveghere). Este un grup global de experți, separat de Facebook, care va lua decizii independente în cazurile alese, anunță blog-ul platformei.

„Facebook nu ar trebui să ia atâtea decizii importante cu privire la libera exprimare și siguranță pe cont propriu”, spunea Mark Zuckerberg în 2018.

În următoarele săptămâni, cele aproape trei miliarde de utilizatori vor avea acces la acest sistem. Membrii consiliului acoperă în mod uniform toate continentele și limbile reprezentative la nivel internațional. Europa de Est este prezentă în consiliu de profesorul András Sajó, de la Universitatea Central-Europeană. El este specializat în drepturile omului, libertatea de exprimare, legislație constituțională comparată și vorbește șase limbi: maghiară, engleză, italiană, franceză, germană și rusă.

Procedura de apel

Persoanele care au contestat decizii legate de conținutul de pe Facebook sau Instagram și care au epuizat căile de reclamații vor primi un ID de referință al Consiliului de supraveghere în secțiunea de asistență de pe Facebook sau Instagram. În acel moment, vor avea ocazia să ofere o explicație despre motivul pentru care contestă decizia Facebook, să explice cum sau de ce cred că Facebook a greșit decizia și să ofere un context despre postarea în cauză.

Procedura va fi disponibilă în mai multe etape în toată lumea, așa cum este cazul cu toate produsele sau funcționalitățile noi de la Facebook. Vezi aici o schemă (în engleză) a acestei proceduri.

Consiliul de supraveghere va selecta cazurile dintre cele care îi sunt trimise. În unele situații excepționale, Facebook va trimite unele plângeri pentru revizuire accelerată.

În prima fază, vei putea contesta numai eliminările conținutului tău. În viitor, dacă o persoană consideră că un conținut postat de altcineva ar trebui eliminat sau un grup încalcă standardele comunitare, va putea apela la Consiliu. Deciziile Consiliului vor fi emise și implementate în termen de 90 de zile de la decizia finală.

Cale securizată de comunicare

Facebook a anunțat că a dezvoltat un instrument intern de reclamații, ca să asigure confidențialitatea datelor pe tot parcursul dezbaterii cazului.

În primul rând, instrumentul va afișa către Consiliul de supraveghere numai informații relevante pentru operațiunile acestuia, în conformitate cu scopul consiliului și în conformitate cu toate considerațiile juridice și de confidențialitate necesare și relevante prezentate în documentele fundamentale ale consiliului.

Cei de la Facebook care vor examina informațiile vor fi un grup mic de angajați responsabili cu administrarea procedurilor consiliului. Membrii consiliului de administrație pot utiliza instrumentul de gestionare a cazurilor pentru a împărtăși notițe, pentru deliberare, pentru vot și pentru redactarea deciziilor.

Atunci când deciziile sunt făcute publice de către consiliu, informațiile care ar putea identifica cu ușurință o persoană vor fi publicate numai cu acordul persoanei afectate. Fără acest acord, toate datele personale vor fi eliminate înainte de publicarea deciziei de caz.

Foto: Facebook Newsroom