O platformă educațională din Singapore își propune să-i învețe pe copii cum să se ferească de fake news
Mai multe țări, printre care și România, au încercat să introducă ore speciale de ”alfabetizare digitală”, care să pregătească generațiile viitoare de navigarea într-un mediu online poluat de dezinformare.
Însă o platformă educațională singaporeană ar putea simplifica acest proces. Eyeyah își propune să-i învețe pe copii cum să se ferească de fake news prin imagini viu-colorate și referințe la cultura de masă, pe care deja le cunosc, informează Designweek.com.
Dezinformarea va fi subiectul abordat de platformă în cel mai recent număr al său. În trecut, creatorii au abordat teme precum mâncarea, poluarea sau internetul. Însă grafic designerul Steve Lawler spune că acest număr va fi special, întrucât ediția nouă va conține fake news-uri create de către echipă, precum și alte activități care să-i determine pe cei mici să învețe diferența dintre o știre reală și una falsă.
Una dintre activitățile propuse încă din teaser este aceea de a determina dacă informația conform căreia porumbeilor din oraș le-au fost instalate camere de supraveghere este reală sau nu.
„Știam că nu ar trebui să ne îndreptăm spre nimic politic, având în vedere că vizăm acest lucru către copii, așa că am încercat să inventăm niște titluri de știri false”, spune Tania Wilson, care adaugă ulterior că acest proces a fost ”iluminator”. Fiecare titlu fals cu care veneau conținea o formă sau alta de adevăr, așa cum explică realizatorii și în clipul de pe YouTube – camerele de luat vederi au fost instalate pe unele păsări, însă nu pentru a supraveghea oamenii, ci a observa comportamentul animalelor.
Pe lângă revistă, platforma mai conține și clipuri ce vor fi difuzate pe postul pentru copii Nickeloedeon (în Asia), precum și jocuri interactive pe rețele de socializare.
Realizatorii spun însă că „nu trebuie să vorbești bine engleza pentru a înțelege [conţinutul – n.r.], deoarece imaginile fac mult din munca noastră”, iar imaginile, care sunt „limbajul celor tineri”, ajută la traversarea barierelor lingvistice.
Articole asemănătoare
Meta și Google au țintit, în secret, minorii pe YouTube cu reclame Instagram
Un jurnalist francez ar fi dezavantajat în fața instanței, într-un caz de ultraj și revoltă
Inundație de dezinformare în urma ciclonului Boris. Ucrainenii, acuzați că nu ajută localnicii
Din ciudățeniile presei: un producător de vin s-a lăudat la TVR cu… virginitatea angajatelor
Snapchat va plasa reclame lângă mesajele de la prieteni