Meta va permite creatorilor de conținut să câștige bani pentru clipurile cu muzică licențiată

Meta va introduce o funcție prin care creatorii de conținut vor putea primi bani dacă folosesc librăria de muzică licențiată a companiei. Deocamdată, doar creatorii autorizați de Meta vor beneficia de această măsură.

În postarea de pe blogul companiei se vorbește despre cota pe care creatorii o vor obține, anume 20%. Restul rămâne să fie împărțit între Facebook și deținătorul drepturilor de autor pentru melodia respectivă. Pentru a primi această cotă, însă, videoclipul trebuie să aibă, cel puțin, un minut, iar subiectul principial nu trebuie să fie melodia folosită. De asemenea, funcția nu va fi disponibilă pentru Reels (videoclipurile scurte ale Facebook).

În condițiile în care videoclipurile reprezintă jumătate din timpul petrecut pe Facebook, partajarea veniturilor din muzică ajută creatorii să aibă acces la mai multă muzică populară, aprofundând relațiile cu fanii lor – și cu industria muzicală”, a scris Meta pe blog.

Măsura este evident făcută pentru a concura cu TikTok, care de multe popularizează o melodie prin faptul că utilizatorii o folosesc în videoclipurile lor. Meta a spus destul de clar că vrea să se concentreze pe economia de creator și a renunțat la mai multe servicii încheiate cu publicațiile pentru a-și îndeplini acest scop.

Faptul că oferă banii celor care se folosesc de librăria lor audio e o încercare de-ai face să rămână pe Facebook și să creeze conținut original acolo. Reels, atât cel de pe Instagram, cât și cel de pe Facebook, este o secțiune căpușată de imitații, copii sau redistribuiri ale unor clipuri de pe TikTok.

Problema originalității conținutului Reels a atras atenția conducerii Instagram, care a decis să schimbe algoritmul astfel încât redistribuirile sau imitațiile să fie sancționate și să apară mai puțin pe feed-ul utilizatorilor. Da, e ironic că un serviciu care a ocupat formula TikTok se ferește acum să nu fie umplut de conținut redistribuit de acolo.

Conform The Verge, Meta se află acum în ceva probleme cu industria muzicală. Contractul cu una dintre casele de producții trebuie să expire, iar semnalele sunt că există șanse mici pentru o reînnoire. Dacă acest lucru nu se întâmplă, atunci Meta riscă să piardă în jur de 700.000 de melodii. Pe lângă asta, o companie de muzică din Suedia acuză Facebook că platforma s-a a găzduit conținut care a folosit peste 1000 de melodii fără ca acestea să fie licențiate.

Introducerea acestei funcții poate fi văzută ca o încercare a Meta de semnala industriei muzicale că ia în serios licențierea și respectarea drepturilor de autor. În același timp, oferă companiei un nou mijloc prin care poate convinge creatorii de conținut să nu mai abandoneze platformele sale. Greu de spus dacă va și reuși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *