Google și Microsoft, afectate și nu prea de scăderea economică

Google și Microsoft și-au publicat rezultatele pentru acest trimestru, iar reacțiile au fost mai degrabă de ușurare. Deși ambele companii au ratat mai multe obiective pe care le-au promis investitorilor, faptul că au generat venituri peste așteptări în unele sectoare (Google) sau că au oferit asigurări de redresare pentru acest an (Microsoft), piața a reacționat pozitiv.

După rezultatele proaste prezentate de Snapchat și Twitter, care au declarat că mare parte din vină o poartă investițiile slabe în ad-uri, bursa de pe Wall Street a început să dea semne de îngrijorare cu privire la rezultatele celor mai mari nume din industrie. Google și Microsoft nu sunt chiar companii de social media, însă o bună parte din afacerea lor depinde de industria publicitară.

Microsoft

Microsoft a prezentat cele mai slabe rezultate din ultimii doi ani, în principal din cauza scăderii investițiilor în tehnologiile de cloud, dar și din cauza aprecierii dolarului. O bună parte din veniturile companii vin din afara SUA, așa că fluctuațiile dintre valute le-a tăiat din suma finală. Chiar și așa, compania s-a arătat optimistă cu privire la perioada următoare. Serviciile de cloud, chiar dacă au fost în scădere, sunt principalul motiv pentru care analiștii și Microsoft se arată încrezători.

Cheltuielile IT vor crește pentru că fiecare afacere încearcă să se întărească cu tehnologie digitală pentru a naviga într-un fel în acest mediu macroeconomic”, a declarat CEO-ul companiei, Satya Nadella, citată de The Wall Street Journal.

În pandemie serviciile de cloud au fost la mare căutare, însă interesul pentru acestea a scăzut între timp. Cu toate astea, trendul se menține în creștere, chiar dacă nu la nivelul lui 2020. Anul acesta, Microsoft a spus că serviciile sale cloud au crescut cu 40%, dar se așteaptă ca până la finalul anului procentajul să atingă 43%.

Google

Nici Google n-a scăpat de presiunile economice de azi și a prezentat, la fel ca Microsoft, cele mai proaste rezultate din 2020 încoace. Cu toate astea, Google a depășit așteptările investitorilor cu privire veniturile generate de reclame indexate prin motorul de căutare. Analiștii au fost surprinși, bursa a fost încântată, iar Google a demonstrat încă o dată că popularitatea și mulțimea sa de servicii care servesc reclamele digitale pot face față chiar și unei economii nefavorabile.

Aș interpreta acest raport ca pe un prilej de ușurare. Ne confruntăm cu un mediu în care ratele generale ale cheltuielilor cu anunțurile publicitare sunt cu siguranță în scădere, dar Google a reușit totuși să ofere rezultate peste așteptări”, a declarat un expert din industrie consultat de Bloomberg.

Cu toate astea, veniturile generate de YouTube au fost sub așteptări, iar divizia de cloud a companiei continuă să meargă pe negativ (o pierdere de peste 850 de milioane de dolari), asta pentru că Google investește masiv în dezvoltarea acestor servicii și vrea să prindă din urmă Amazon și Microsoft, care domină acest sector digital.

Acestea fiind spuse, analiștii spun că piața de publicitate din domeniul căutărilor pe web este mai rezistentă decât cea a ad-urilor din social media, ceea ce protejează activitatea Google în raport cu concurenți precum Snap, Twitter sau Meta.

Atenția este acum pe Meta care urmează să-și anunțe și ea rezultate pentru acest trimestru. Conform Reuters, așteptările nu sunt deloc bune. Investitorii prevăd o scădere în veniturile companiei, ceea ce ar însemna o premieră pentru Meta.

Oricum ar fi, e clar că situația macroeconomică, dar și problemele generate de lanțul global de aprovizionare vor afectate rezultatele Big Tech, chiar dacă Google și Microsoft par să fi făcut față destul de bine acestor presiuni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *