Instagram face schimbări pentru algoritmul Reels

Instagram a anunțat o serie de măsuri care vor fi implementate pe platforma, printre ele fiind și o schimbare a modului în care algoritmul secțiunii ”Reels” funcționează. Declarația a venit din partea șefului Instagram, Adam Mosseri, într-un videoclip postat pe Twitter.

Noutățile sunt reprezentate de trei schimbări: etichetarea produselor sunt acum disponibile pentru toți utilizatorii din SUA, astfel încât un produs poate fi etichetat într-o postarea (va fi implementată și în restul lumii, dar deoacamdată SUA rămâne punctul centra). Conform TechCrunch, Instagram spune că funcția va facilita accesul utilizatorilor la produsele folosite sau recomandate de persoanele pe care le urmăresc și va permite companiilor să își crească audiența pe platformă.

A doua funcție anunțată ține de atribuirea unei categorii, cum ar fi „Make-up artist”, „Rapper” sau orice alt rol care crezi că ți se potrivește, iar acesta o să apară de fiecare dată când ești etichetat într-o postare. Scopul este de a oferi în, mod corect, credit creatorilor de conținut pentru munca lor.

Cea mai importantă schimbare, însă, este cea care va începe să promoveze mai mult conținutul original pe Instagram. Platforma vrea ca postările originale să fie tratate preferențial de algoritm astfel încât conținutul redistribuit din alte părți să nu mai fie la ordinea zilei.

Aceasta [schimbarea] se concentrează în special pe ideea de originalitate. Dacă creați ceva de la zero, ar trebui să primiți mai mult credit decât dacă distribuiți ceva ce ați găsit la altcineva. Vom face mai multe eforturi pentru a încerca să valorizăm mai mult conținutul original, în special în comparație cu conținutul redistribuit”, a declarat Mosseri în clipul de pe Twitter.

Cu alte cuvinte, Instagram nu mai vrea ca utilizatorii să reposteze clipuri de pe TikTok pe Reels. Un pic cam ironic având în vedere că Reels este o copie a TikTok, însă Meta vrea să devină un centru pentru creatorii de conținut. Facebook și, în mod special, Instagram sunt mijloacele prin care compania dorește să devină centrul veniturilor generate influenceri.

Într-un comentariu pentru videoclipul postat, Mosseri admite că algoritmul nu va putea să recunoască 100% conținutul copiat de pe alte platforme sau de la alte persoane, însă Instagram lucrează să îmbunătățească sistemul. Primul pas fiind să identifice conturile de agregație care doar redistribuie conținut. Recomandările algoritmului vor fi făcute în așa fel încât agregatorii să nu fie ”supraevaluați”.

Nu putem ști cu siguranță. Construim factori de clasificare pentru a prezice cât de probabil este ca ceva să fie original, dar asta nu înseamnă că știm. Ne uităm la lucruri precum cine apare în videoclip și dacă am mai văzut videoclipul înainte” a spus șeful Instagram în comentariu.

Schimbarea modului în care algoritmul recomandă conținut pentru utilizatorii Instagram este o mișcare serioasă pentru că el dictează ce văd miliarde de oameni în fiecare zi. Planul Meta de a oferi platforme în cadrul cărora creatorii de conținut să aibă succes pare a fi început cu dreptul, chiar dacă mișcarea are un iz ironic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *