Meta rulează reclame politice ale unor organizații care pozează în redacții de știri
Facebook și Instagram rulează, în SUA, reclame venite din partea unor organizații partizane care pretind a fi publicații de știri locale. Rețeaua este atât de vastă încât milioane de dolari anual ajung în conturile platformei, asta deși reclamele de acest fel trebuie tratate.
Pozând în redacții locale, aceste organizații ajung să apară în tab-ul de News al platformei, deși ad-urile lor sunt de natură politică. Studiul desfășurat de NewsGuard arată că Meta a încasat aproape patru milioane de dolari pentru a sponsoriza postările acestor grupări politice.
Folosindu-se de instrumentele de identificare a publicului țintă ale Meta, reclamele organizațiilor partizane au ajuns să fie apară de peste 115 milioane de ori pe feed-urile utilizatorilor de Facebook și Instagram.
NewsGuard a ajuns la aceste rezultate după ce a analizat baza de date despre plățile pentru reclame ale Meta, Ad Library. Aceste organizații nu doar că vor să pară publicații de știri, dar ascund legăturile politice ale finanțatorilor lor.
„Rezultatul este un nou tip de bani ascunși în politică. Rețelele partizane pot, și adesea o și fac, să-și identifice finanțatorii ca fiind entități aparent apolitice”, scrie echipa de cercetători în textul studiului.
Trei din cele patru care se află în topul cumpărătorilor de aceste reclame sunt grupări cu o inclinație de stânga, în timp ce doar una singură se definește ca fiind de dreapta. Toate, însă, au fost demonstrate ca făcând partizanat politic și își ascund finanțările venite pe filieră politică.
Bloomberg a încercat să vorbească cu cele patru organizații, însă doar două au oferit declarații, menținându-și poziția că sunt publicații de știri și că NewsGuard le-a catalogat greșit.
Datele prezentate în acest studiu sunt cu atât mai importante în contextul alegerilor parlamentare parțiale din SUA. Platformele sunt foarte atente cu privire la influențele politice în această perioadă, însă Meta, fie din ignoranță, fie din neștiință, oferă instrumente puternice de targetare a publicului-țintă acestor rețele politice motivate ideologic și nu de interesul public. Bineînțeles, asta în timp ce milioanele de dolari curg în conturile companiei.
Articole asemănătoare
Un fost angajat al Facebook dezvăluie că rețeaua de socializare a ignorat tentativele de manipulare globală ale unor state
Google le va permite utilizatorilor din UE să aleagă ce servicii le partajează datele
România, pe locul 2 din UE la reclamele politice de pe Google. USR și PSD au cheltuit cel mai mult
Singapore: robot stradal care detectează comportamentele „nedorite”
Două publicații online boicotează politicienii care apar la Antena 3: Zero știri pozitive despre ei, zero interviuri cu ei