Meta lucrează la implementarea reclamelor personalizate generate cu inteligența artificială

Meta lucrează la implementarea unor reclame personalizare și generate cu ajutorul inteligenței artificiale. Planurile companiei condusă de Mark Zuckerberg sunt foarte ambițioase – dincolo de gradul tot mai mare de personalizare, Meta vrea ca noua funcție să fie gata până la finalul acestui an.

Reclamele sunt deja deja personalizate, acestea fiind destinația finală a volumului imens de date personale pe care companiile de social media le colectează de la utilizatorii săi. Meta, însă, vrea să meargă mai departe de atât și va integra modelele AI în acest proces pentru a crea oferte de vânzare în timp real.

Conform Semafor, acest lucru s-ar putea traduce prin folosirea locației utilizatorului. Astfel, o persoană care vede o reclamă pentru o mașină într-un loc cu zăpadă ar putea vedea mașina urcând un munte, în timp ce o persoană care vede o reclamă pentru aceeași mașină într-o zonă urbană ar vedea-o pe o stradă din oraș.

Situația nu este restrânsă doar la loc, ci se poate extinde către oricare altă latură ce poate fi personalizată de agenții de publicitate – de la culoarea preferată, muzica îndrăgită și până la preferința legată de prezentarea unei reclame (mai mult text cu info sau mai multe elemente vizuale).

Inteligența artificială pare să fie adoptată în fiecare colț de internet și de social media, deci nu e deloc surprinzător că reclamele, principala lor sursă de venit, sunt printre primele domenii pe care companiile tech vor să le dezvolte cu ajutorul AI.

Implementarea inteligenței artificiale, însă, se întâmplă doar repede, nu și cu atenție. La începutul acestei săptămâni a ieșit la iveală că Meta dorește ca, în proporție de 90%, evaluările de risc să fie efectuate de AI, în timp ce va renunța la examinatorii umani. Bineînțeles că folosirea AI în acest proces se poate dovedi o decizie extrem de inadecvată, problema fiind că o evaluare făcută de AI poate trece cu vederea riscuri grave pe care o echipă umană le-ar putea identifica.

Deși în ultimii ani companiile tech au prezentat modelele AI ca fiind niște unelte absolut indinspensabile, adevărul este că programele de inteligență artificială nu sunt încă în stadiul în care să funcționeze corect fără intervenție umană. Automatizarea unor procese atât de important ca stabilirea riscurilor unor platforme de social media sau a personalizării reclamelor reprezintă o decizie pripită, care ocolește dezbaterea despre riscurile pe care însăși inteligența artificială le presupune.

Discuția despre implementarea AI în societate, așadar, trece mult prea ușor peste partea ce ține de siguranța acestei tehnologii sau folosirea ei în mod etic. În prezent, studiile despre siguranța AI reprezintă doar 2% din toate cercetările din acest domeniu, deși subiectul este, aparent, mereu discutat de guverne și companiile tech.

Impunerea unor standarde universale legate de AI ar presupune o reglementare serioasă, care lipsește din prioritățile instituțiilor – o problemă la nivel global, nu doar regional. Vidul legislativ de până acum este folosit de companii pentru a cere mai multe libertăți în numele eficienței, în timp ce siguranța și protejarea oamenilor încep să fie aspecte tot mai ignorate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *