
Mesajele private ale utilizatorilor Facebook, accesate de Spotify și Netflix
Facebook a suferit cele mai mari lovituri de imagine în 2018, perioadă în care au ieșit la iveală mai multe fețe întunecate ale platformei de socializare.
O investigație realizată de New York Times, în cadrul căreia au fost analizate mai multe documente din interiorul gigantului online – precum și interviuri cu peste 50 de foști angajați -, a evidențiat acordurile pe care compania lui Mark Zuckerberg le-a făcut cu altele, precum Apple, Amazon, Microsoft, Spotify, și Netflix, conform The Verge.
Parteneriatele încheiate de Facebook în ultimii 7-8 ani sunt de trei tipuri, așa cum au descoperit jurnaliștii: primul se referă la acordurile încheiate de platformă cu producători de echipamente originale (precum Blackberry), în vederea realizării unor aplicații personalizate; al doilea are legătură cu programul ”instant personalization” lansat în 2010 și permitea partenerilor să-și personalizeze serviciile în funcție de informațiile furnizate de Facebook.
Spotify și Netflix intră în ultima categorie a parteneriatelor. Acestora li s-a acordat acces la mesajele private ale utilizatorilor, în contextul în care se încerca crearea unei platforme de mesagerie (înainte de lansarea Facebook). Spotify a primit, de exemplu, acces la mesagerie pentru a le permite utilizatorilor să distribuie prietenilor lor melodiile preferate.
Articole asemănătoare
Partidul Conservator britanic ar fi folosit dezinformarea în timpul alegerilor din 2019
Doi călugări francezi, puși sub acuzare pentru incendierea unui turn 5G
Congresul american încă vrea să interzică TikTok, deși sprijinul pentru inițiativă scade
Echo chambers s-ar putea să nu fie în spatele polarizării de pe social media
OpenAI acuză creatorii DeepSeek de plagiat