Mesajele private ale utilizatorilor Facebook, accesate de Spotify și Netflix
Facebook a suferit cele mai mari lovituri de imagine în 2018, perioadă în care au ieșit la iveală mai multe fețe întunecate ale platformei de socializare.
O investigație realizată de New York Times, în cadrul căreia au fost analizate mai multe documente din interiorul gigantului online – precum și interviuri cu peste 50 de foști angajați -, a evidențiat acordurile pe care compania lui Mark Zuckerberg le-a făcut cu altele, precum Apple, Amazon, Microsoft, Spotify, și Netflix, conform The Verge.
Parteneriatele încheiate de Facebook în ultimii 7-8 ani sunt de trei tipuri, așa cum au descoperit jurnaliștii: primul se referă la acordurile încheiate de platformă cu producători de echipamente originale (precum Blackberry), în vederea realizării unor aplicații personalizate; al doilea are legătură cu programul ”instant personalization” lansat în 2010 și permitea partenerilor să-și personalizeze serviciile în funcție de informațiile furnizate de Facebook.
Spotify și Netflix intră în ultima categorie a parteneriatelor. Acestora li s-a acordat acces la mesajele private ale utilizatorilor, în contextul în care se încerca crearea unei platforme de mesagerie (înainte de lansarea Facebook). Spotify a primit, de exemplu, acces la mesagerie pentru a le permite utilizatorilor să distribuie prietenilor lor melodiile preferate.

Articole asemănătoare
Facebook și Twitter taxează dur postările lui Trump despre coronavirus
Propaganda rusă salută perspectiva ca Mircea Diaconu să fie candidatul PSD la prezidențiale
RIP Google Play Music. Ce alte servicii de streaming au murit
Spirala dezinformării continuă: vaccinul anti-COVID nu produce variola maimuței
Numărul jurnaliștilor uciși în Gaza a ajuns la 68