Mesajele private ale utilizatorilor Facebook, accesate de Spotify și Netflix
Facebook a suferit cele mai mari lovituri de imagine în 2018, perioadă în care au ieșit la iveală mai multe fețe întunecate ale platformei de socializare.
O investigație realizată de New York Times, în cadrul căreia au fost analizate mai multe documente din interiorul gigantului online – precum și interviuri cu peste 50 de foști angajați -, a evidențiat acordurile pe care compania lui Mark Zuckerberg le-a făcut cu altele, precum Apple, Amazon, Microsoft, Spotify, și Netflix, conform The Verge.
Parteneriatele încheiate de Facebook în ultimii 7-8 ani sunt de trei tipuri, așa cum au descoperit jurnaliștii: primul se referă la acordurile încheiate de platformă cu producători de echipamente originale (precum Blackberry), în vederea realizării unor aplicații personalizate; al doilea are legătură cu programul ”instant personalization” lansat în 2010 și permitea partenerilor să-și personalizeze serviciile în funcție de informațiile furnizate de Facebook.
Spotify și Netflix intră în ultima categorie a parteneriatelor. Acestora li s-a acordat acces la mesajele private ale utilizatorilor, în contextul în care se încerca crearea unei platforme de mesagerie (înainte de lansarea Facebook). Spotify a primit, de exemplu, acces la mesagerie pentru a le permite utilizatorilor să distribuie prietenilor lor melodiile preferate.
Articole asemănătoare
Comisia Europeană ia atitudine împotriva dezinformării: 9 milioane de euro pentru crearea unor centre naționale de verificare a informațiilor
Prima arestare pentru răspândire de știri false
Comunitatea OSINT ține evidența crimelor de război comise de Rusia
Care au fost cele mai citite site-uri de ştiri în luna septembrie
Donald Trump a preluat o conspirație promovată de propaganda rusă